• Full fart på KD i parkstafetten

Simon Olsson, Hannah Hannah, Magnus Ramstrand, Maria Hannah och Gustav Lunnergård från Kristdemokraterna i Sollentuna.

Förra veckan avgjordes Edsviks parkstafett i ljuvligt försommarväder. Kristdemokraterna deltog med ett lag i den mixade klassen, men på grund av att Europavalrörelsen var i sitt slutskede såg man till att komma i mål så fort som möjligt.

– Vi kom på sjätte plats av ungefär 50 mixade lag och våra löpare sprang på 3.36 minuter per kilometer i genomsnitt. Det är full fart på Kristdemokraterna i Sollentuna. Samtidigt var det roligaste att vara på plats med vårt festisbord och vara en del av den goda stämningen, säger Magnus Ramstrand (KD), ordförande för kultur- och fritidsnämnden.

De som sprang för Kristdemokraterna var Gustav Lunnergård, Simon Olsson, Maria Hannah och Hannah Hannah.

– Jag är väldigt imponerad av Turebergs friidrottsförening och alla ideella ledare som gjorde tävlingen möjlig. Arrangemanget var i toppklass och gjorde det möjligt för personer med olika förutsättningar och i alla möjliga åldrar att delta. Den här tävlingen är en viktig del i att utveckla Edsvik till norra Storstockholms mest attraktiva område, säger Magnus Ramstrand.