Här får Meetha Jansson Vitsippspriset 2013

I går fick Meetha Jansson ta emot Vitsippspriset vid en ceremoni i Sollentuna centrum. Hon får priset av Kristdemokraterna i Sollentuna för sitt engagemang för barn och unga i Sollentuna kommun med särskilda behov. Ewa Samuelsson (KD), biträdande socialborgarråd i Stockholms stad, delade ut priset eftersom den planerade prisutdelaren David Lega hade blivit sjuk.

Så här löd motiveringen:

Meetha Jansson är förälder till ett barn med särskilda behov. Detta har gett henne erfarenheter av att bland annat vara simlärare, skidlärare, ledsagare, vare med på rullstolsmaraton, fixa serviceboende, arrangera danskvällar och dra igång ett musikcafé.

Det är människor som Meetha som lyser upp vardagen och visar oss andra att alla kan göra något för någon annan. För detta brinnande engagemang vill Kristdemokraterna i Sollentuna ge Meetha Jansson Vitsippspriset år 2013.

Meetha Jansson tar emot Vitsippspriset 2013.

Meetha Jansson tar emot Vitsippspriset 2013. På bilden syns Carin Lindell, ordförande för Kristdemokraterna i Sollentuna, Magnus Ramstrand, gruppledare för Kristdemokraterna i Sollentuna, Meetha Jansson med sonen Klas samt prisutdelaren Ewa Samuelsson, biträdande socialborgarråd i Stockholms stad.

Varmt välkommen som medlem i KD

Dina KD-politiker kommer
att jobba hårt för Ditt bästa

Förtroendet för Ebba har tredubblats

3373 sollentunabor gav oss sitt förtroende och stöd i kommunvalet.

Valrörelsen inför slutspurten

Välj KD den 9 september för familj, trygghet, seniorer, aktiv fritid

KD-kandidater till fullmäktige som jobbar för Ditt bästa

KD är barnens, familjens och de äldres parti