• Invigning av familjens hus i Munka-Ljungby

Har tidigare skrivit om kristdemokraternas besök på Ängelholms nya familjecentraler. Familjens hus i Munka-Ljungby var då inte färdigt och officiellt invigt. Nu har den gamla folkskolan renoverats färdigt och invigningen skedde i augusti då man bjöd in till öppet hus och rundvandring i de fantastiskt fina lokalerna som nu är både ändamålsenliga och samtidigt har kvar charmen från en gammal skola. Skolgården, som nu är en fin utemiljö för öppna förskolan, var full med barn och föräldrar från byn. Själva invigningstalet höll Lennart Engström från kommunstyrelsen och tillika kristdemokrat. Han gladdes över att en gammal motion från kristdemokraterna om att öppna familjecentraler i Ängelholm nu äntligen har blivit verklighet och det tom gånger tre då familjens hus i Munka-Ljungby var den tredje familjecentralen som har invigts i kommunen detta år. Familjecentraler som bygger på en samverkan mellan mellan fyra olika aktörer är ett koncept som som är en vinst för barnen och barnfamiljerna där kontakter knyts och där problem kan förebyggas eller upptäckas på ett tidigt stadium och man kan få hjälp och stöd utan att kanske ens tänka på det.