• Om oss

KD Dalarnas distriktsordförande Torsten Larsson.

I landstingsfullmäktige har Kristdemokraterna tre ordinarie ledamöter. Det vi jobbar för i landstingspolitiken är bland annat bättre patientsäkerhet, bättre rättvisa och valfrihet i vården, ett bättre arbete mot psykisk ohälsa och att sjukvården alltid har synsättet att kropp och själ hör ihop. Se mera under länken ”Landstinget”.

I Dalarna har vi partiavdelningar i nästan varje kommun, med olika verksamhet för medlemmar. Se länken ”Kommun”, där du också kan hitta deras lokala hemsidor. Dalarna har ingen ombudsman för närvarande.

I kommunpolitiken finns Kristdemokraterna med i 10 kommuner med sammanlagt 18 mandat i kommunfullmäktige samt uppdrag i olika nämnder och styrelser.

Ordförande för Kristdemokraterna Dalarna är Torsten Larsson. Han har tidigare varit kommunalråd i Vansbro och är själv bosatt i Dala-Järna. Han har mångårig erfarenhet av politik och kommunal verksamhet.

Partiledare för Kristdemokraterna i Sverige är Ebba Busch Thor, vilket de flesta säkert känner till. Hon kommer att besöka Dalarna under våren, då vi laddar upp inför höstens val. Lars Adaktusson, som är toppkandidat till riksdagen och också är andre vice ordförande i partiet, kommer också att besöka Dalarna under våren.