• Kommundagar i Örebro

Kommun- och landstingspolitiska dagar är bland det roligaste och viktigaste man kan vara med på som aktiv kristdemokratisk politiker. I år ägde de rum på Conventum i Örebro och jag åkte dit taggad för två dagar med intressanta seminarier, fest och Göran Hägglunds sista stora tal som partiledare.

Första dagen gav mycket användbar input med en inspirerande David Lega, en rolig och analyserande Marcus Oscarsson och en personalistisk Lars Adaktusson. Självklart var jag på ett seminarium om hållbar upphandling, det får man ju inte missa. Det andra seminariet på dagen var det om integration som leddes av bästa Emma Henriksson och var alldeles fullsatt.

På kvällen var det fest med god mat och trevligt sällskap. Maria Larsson passade på att rikta Kristdemokraternas varma tack till Göran Hägglund för elva goda och roliga år som partiledare.

– Under Görans tid har partiet haft sitt största genomslag någonsin – Sverige har blivit lite friare, lite rättvisare och det har blivit lite lättare att andas.

Läs om andra dagen på kommun- och landstingsdagarna här:
    [Principprogram, samhällsplanering och avskedstal]

Läs mitt tack till Göran Hägglund här:
    [I dag var Göran inte rolig…]