• Kristdemokraterna är på

Arnold Carlzon och Håkan Johansson, Kristdemokraterna Värnamo

Kristdemokraterna är på. När Centerpartiet skrev att de vill ha ytterligare en familjecentral i Värnamo kommun var det inte svårt att haka på. Alltså skrev jag och Arnold Carlzon (KD) en insändare där vi hyllar förslaget.

Kristdemokraterna är på

Tack Centerpartiet för ett mycket bra förslag! Värnamo kommun behöver helt klart (minst) en familjecentral till.

I Kristdemokraternas länsprogram står det att det ska finnas minst en familjecentral i varje kommun. När vi i Värnamo har samtalat om det så har vi främst tänkt att nästa familjecentral borde placeras i någon av kransorterna, men Vråen är ett bra första steg. Vidare vill vi utveckla familjecentralerna i samverkan med civilsamhället och höja åldersgränsen till 12 år.

Kristdemokraterna i Värnamo kommun kommer helhjärtat att ställa upp på detta förslag. Vi som skriver detta är båda engagerade i såväl kommun som region och vi lovar att driva frågan på båda arenorna om vi får väljarnas förtroende.

Håkan Johansson (KD), gruppledare
    Arnold Carlzon (KD), Ordförande i Medborgarnämnden