Detta vill Kristdemokraterna i Värnamo kommun

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Kom och var med

Vill du också vara med och påverka?

Hos oss får du en möjlighet att arbeta för det du tror på och bidra med dina tankar och erfarenheter. Du har chansen att bli en av dem som formar framtiden. Ta den!

BLI MEDLEM I KRISTDEMOKRATERNA

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Kristdemokraterna Värnamo på sociala medier: KDVarnamo

HUR MYCKET SKA EU BESTÄMMA ÖVER SVENSK VÄLFÄRD?

Missa inte när @buschebba (KD) möter Jonas Sjöstedt (V) i SVT1 Morgonstudion nu 07.50

Bli medlem du också: https://t.co/qRlVR2xpOi
För ett #lagom EU https://t.co/LaBe3rksdr

I kväll tar @DavidLega strid för ett #lagom EU i Opinion live.

På en skärm nära dig i SVT1/SVT Play från kl. 21.00 .

I senaste Skop som presenterades idag har KD ökat med 1,2 procentenheter sedan mätningen i mars och 4,6 procentenheter sedan förra valet. Med 10,5% skulle vi vara fjärde största parti i parlamentet. Trenden är… https://t.co/TR4KgXZiAV

– EU ska vara gränsöverskridande och ha fokus på övergripande gemensamma intressen, säger Camilla Rinaldo Miller, som kandiderar för Kristdemokraterna i EU-valet. #lagom https://t.co/2oprqqMGav

Hämta fler...

fre maj 24th, 2019

ALLT KRETSAR RUNT SARA SKYTTEDAL
OCH MAKE EU LAGOM AGAIN

Vi tar förvånansvärt stort utrymme i debatten med tanke på att de andra partierna inte verkar förstå vårt budskap. KD går till val på att göra EU lagom igen. Unionen riskerar annars att slitas isär. Vi vill istället göra EU lagom. Att kämpa för ett lagom EU är att värna unionen.

Budskapet bär! 12,5% i senaste DN/Ipsos.

För er som är aktiva medlemmar: nu kör vi hela vägen in i kaklet! Väljarna är på vår sida!

För er andra: Gör som tusentals svenskar redan gjort. Gå med i KD. Följ oss på Instagram, Facebook och Twitter.

Och glöm inte att rösta för ett Lagom EU, senast på söndag.

Gå med i KD!

fre maj 24th, 2019

DET ÄR MÅNGA SOM VILL FÄKTAS MED KD NU

Såg ni inledningen på Aftonbladets stora slutdebatt med Sara Skyttedal, till exempel?

Det var verkligen alla mot en – i femton minuter! Inte bara Fredrick Federley och Alice Bah Kuhnke, som man annars är van vid, eftersom de har byggt delat av sina kampanjer på att vara motståndare till Sara Skyttedal. Utan alla. Sossen Fritzon, moderaten Tobé, hon från Liberalerna – hela startfältet.

Till och med programledaren Robert Aschberg betedde sig som en motståndare. Allihop kom med slipade knivar, verkade det som.

Man brukar säga att där argumenten tar slut tar nävarna vid. Samma logik gäller här: våra motståndare har slut på argument. De har bara verbala slag under bältet, halv- och hellögner kvar.

Men vet ni vad? Huggen biter inte. Våra väljare och sympatisörer genomskådar hela skådespelet.

Under valspurten har KD:s medlemstal växt, precis som de har gjort ända sedan i höstas. Det har blivit över 5 000 nya medlemmar i KD sedan riksdagsvalet. Ökningen har fortsatt och fortsatt, även innevarande vecka.

Det ser likadant ut bland följarna i sociala medier.

På Instagram passerade mitt konto nyligen 100 000 följare. I skrivande stund är de över 104 000 – ungefär 2 500 av dem har tillkommit senaste veckan och tillströmningen har inte avstannat.

På Facebook växer alla partiets konton. Och mitt konto. Och Sara Skyttedals. Och David Legas.

Samma sak sker på Twitter.

Det där fattar inte konkurrenterna. De bara vevar på.

Eller så fattar de. Och har utsett oss till huvudmotståndare just därför.

Det är bra vilket som. Då blir valet tydligt.

Det här är en EU-valrörelse. Men ni kan vara säkra på att Stefan Löfven, Jan Björklund och Annie Lööf sitter och biter på fingernaglarna. För de vet att detta är första chansen svenska folket har att protestera mot deras svikna löften. Ett slag i magen från folket på söndag och denna regering kan gå ner för räkning. Stanna inte hemma på söndag. Knyt inte handen i fickan. Låt valsedeln tala om vad du anser om politiker som sviker vallöften.

För er som redan är aktiva medlemmar: nu kör vi hela vägen in i kaklet! Väljarna är på vår sida!

Och glöm inte att rösta för ett Lagom EU, senast på söndag.

Gå med i KD!

GÅ OCH RÖSTA!

Vi Kristdemokrater går till val på att göra EU #lagom igen. Unionen slits från två håll. Dels från dem som söndrar unionen med extrem nationalism, och dels från dem som vill göra EU till en superstat. Idag är vi rädda för att unionen inte ska hålla ihop. Vi vill istället göra EU lagom. Att kämpa för ett lagom EU är att värna unionen.

Nu har du möjlighet att göra din röst hörd, för vilket typ av EU-samarbete du vill ha. Gå och rösta. Stanna inte hemma när det är valdag.

Om vi får din röst på söndag så får du vår röst i EU på måndag.

Gå med i KD

Kristdemokraterna Värnamo

Sara Skyttedal i Aftonbladet-TV:s stora EU-debatt:

DRA IN PASSET FÖR IS-ÅTERVÄNDARE I HELA EU

Vi Kristdemokrater går till val på att göra EU lagom igen. Unionen slits från två håll. Dels från dem som söndrar unionen med extrem nationalism, och dels från dem som vill göra EU till en superstat. Idag är vi rädda för att unionen inte ska hålla ihop. Vi vill istället göra EU lagom. Att kämpa för ett lagom EU är att värna unionen.

Gå med i KD
KD.nu/blimedlem

Läs mer om vårt förslag här:
www.facebook.com/661702230515862/posts/2438991606120240/

Kristdemokraterna Värnamo

Alf Svensson (KD) på Västra torget i Jönköping på lördag! 🥰🇪🇺Valspurt med Alf Svensson (KD)

Lyssna till fd partiordförande Alf Svensson.

Lördagen den 25 maj kl 10.30 på Västra Torget i Jönköping.

Medverkar gör även riksdagsledamot Acko Ankarberg Johansson.

Visa på Facebook
  • Följ oss på sociala medier: