Detta vill Kristdemokraterna i Värnamo kommun

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Kom och var med

Vill du också vara med och påverka?

Hos oss får du en möjlighet att arbeta för det du tror på och bidra med dina tankar och erfarenheter. Du har chansen att bli en av dem som formar framtiden. Ta den!

BLI MEDLEM I KRISTDEMOKRATERNA

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Kristdemokraterna Värnamo på sociala medier: KDVarnamo

Vitsippspriset till Hela Människan för engagemang och atmosfär! http://wp.kristdemokraterna.se/varnamo/2020/02/17/pris-for-engagemang-och-atmosfar/

Moderaterna, Vänsterpartiet och Kristdemokraterna agerar tillsammans för att ändra reglerna för arbetskraftsinvandring.

Idag kommer riksdagen rösta igenom extra miljarder till välfärden. Det hade aldrig hänt om inte Kristdemokraterna hade varit beredda att bryta dödläget i svensk politik. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/GGgj2Q/vi-ar-overens--satsar-75-miljarder-pa-valfard?fbclid=IwAR16xFdLlFKH-W6iWIEsVOFQcD6saeWrIFjoWg3heU18xHDiG08IEUIXuY8

Vid årsmötet i går var värnamobördiga riksdagsledamoten @PiaSteensland (KD) med. Hon inspirerade alla med sin berättelse om hur Kristdemokraterna påverkar lagstiftningen, bland annat LSS, och därmed förbättrar livet för många människor.

💙 Varmt välkommen att lyssna till vår riksdagsledamot @PiaSteensland
💙 Därefter är alla medlemmar välkomna till årets viktigaste arrangemang - årsmötet.
💙 Måndagen den 17 februari klockan 18 på Hela Människan i Värnamo.
💙 Mer information: https://www.facebook.com/events/187311165692153/

Hämta fler...

tis feb 18th, 2020

Kristdemokraterna Värnamo

Vid årsmötet i går fick Kristdemokraterna Värnamo lyssna till värnamobördiga riksdagsledamoten Pia Steensland, KD. Hon inspirerade alla med sin berättelse om hur Kristdemokraterna påverkar lagstiftningen, bland annat LSS, och därmed förbättrar livet för många människor. Nyckeln till framgång är att ta vara på bra förslag och samarbeta med alla som vill samma sak.
Årsmötet valde partiavdelningens uppskattade ordförande Gunnar Crona för ytterligare ett år och gav även styrelse och kommunfullmäktigegrupp ansvarsfrihet för verksamheten 2019.

sön feb 16th, 2020

💙 Varmt välkommen att lyssna till vår riksdagsledamot Pia Steensland, KD
💙 Måndagen den 17 februari klockan 18 på Hela Människan i Värnamo.
💙 Mer information: www.facebook.com/events/187311165692153/

fre feb 14th, 2020

ÅRSMÖTE
Värnamos egen Pia Steensland, KD . Rapport från en brysselresa. Förhandlingar. Fika. Verksamhetsberättelser. Politik. Framtid. Ansvarsfrihet. Medlemsinflytande. Folkrörelsedemokrati i sin renaste form.
💙 Varmt välkommen till Hela Människan på måndag klockan 18! 💙

tor feb 13th, 2020

S 💙 KD

Du kan andas ut. Det är inte någon ny relation på gång i politiken. Det skulle möjligen vara vänsterprasslet mellan regeringen och januaripartierna då. Deras mål är inte att utveckla Sverige, utan att hålla sig kvar vid makten. Sverige har hamnat i ett vakuum när handlingskraft skulle behövas som bäst. Handlingskraften står oppositionen och speciellt Kristdemokraterna för. Man kan inte annat än 💙 regeringen när de till sist kommer med ett förslag och så visar det sig vara en kristdemokratisk idé från början. Gör som S, följ oss på Facebook... kd.nu/fb

Några kristdemokratiska förslag som regeringen “lånat”:

💙 Kömiljarder för att minska vårdköerna

💙 Stimulansbidrag för bättre äldreomsorg

💙 Investeringsstöd för fler äldrebostäder

💙 Förbud mot samröre med terrororganisationer

💙 Fler psykiatriambulanser

💙 Satsningar på barn- och ungdomspsykiatrin

Vi behöver fler sådana som dig. Vi behöver bli fler som jobbar för att det som är viktigt i Sverige ska fungera.

Gå med i KD!
kd.nu/blimedlem

Visa på Facebook

Smash Balloon Custom Facebook Feed WordPress PluginThe Custom Facebook Feed plugin