Detta vill Kristdemokraterna i Värnamo kommun

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Kom och var med

Vill du också vara med och påverka?

Hos oss får du en möjlighet att arbeta för det du tror på och bidra med dina tankar och erfarenheter. Du har chansen att bli en av dem som formar framtiden. Ta den!

BLI MEDLEM I KRISTDEMOKRATERNA

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Kristdemokraterna Värnamo på sociala medier: KDVarnamo

NOG ÄR NOG!

Gängen är hårda. Statens svar måste vara hårdare. Gängen ska knäckas och gatorna ska återvinnas för de laglydiga.

Våra 12 viktigaste förslag är:

1. 10 000 fler poliser. Det räcker inte med de som just… https://t.co/xYKGojbz2m

”Vi har ett katastrofläge”, säger KD:s funktionspolitiska talesperson ⁦@PiaSteensland⁩ om regeringens senfärdighet i assistansfrågan.
#funkpol

Funkisfamiljer väntar fortfarande på lagändring https://t.co/CEAIhgqf0H

- Vi behöver inte en plan bara för bin, svarade biodlaren Lena Freij (KD) som svar på MP:s motion om en handlingsplan för ett hållbart bisamhälle.
- Bin och pollinerande insekter finns med i kommande grönstrukturplan och där är de i sitt sammanhang.
#vmokf följde Lenas förslag.

NÖDUTRYMNING AV KOMMUNFULLMÄKTIGE!

Dagens kommunfullmäktigemöte i Värnamo blev dramatiskt. Plötsligt ringde brandlarmet! Tre minuter senare stod alla ledamöter på återsamlingsplatsen.

Det var ordförande… https://t.co/ngwf4L8HVD

Hämta fler...

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: (#10) To use 'Page Public Content Access', your use of this endpoint must be reviewed and approved by Facebook. To submit this 'Page Public Content Access' feature for review please read our documentation on reviewable features: https://developers.facebook.com/docs/apps/review.
Type: OAuthException
Code: 10
Please refer to our Error Message Reference.
  • Följ oss på sociala medier: