Detta vill Kristdemokraterna i Värnamo kommun

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Kom och var med

Vill du också vara med och påverka?

Hos oss får du en möjlighet att arbeta för det du tror på och bidra med dina tankar och erfarenheter. Du har chansen att bli en av dem som formar framtiden. Ta den!

BLI MEDLEM I KRISTDEMOKRATERNA

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Kristdemokraterna Värnamo på sociala medier: KDVarnamo

Kristdemokraternas nomineringar av ledamöter i styrelser och nämnder i Värnamo kommun. https://t.co/KPCKKMg3TZ

På fredag är det fest! 🤩
Camilla, Robert och Bernt.
Överdådigt delikat servering och lotterier.

Det finns ingen regering som ensam kommer kunna lösa migrationsfrågan. Det behövs en bred parlamentarisk utredning där alla partier ingår.
#agenda

Jag menar att det ultimata inflytandet SD kan få över svensk politik, är när borgerliga partiet avstår från att rösta för sin egen statsministerkandidat och mot sin egen politik.
#agenda

Jag tycker man ska ta chansen att ge Sverige en ny riktning på onsdag.
En Alliansregering som styr Sverige i enlighet med Alliansens politik.

Hämta fler...

tor Nov 15th, 2018

Kristdemokraterna Värnamo

Hör Ebba Busch Thor förklara Kristdemokraternas linje i regeringsfrågan.

Kristdemokraterna
Idag röstade vi kristdemokrater ja till Ulf Kristersson som ny statsminister för Sverige. Det gjorde vi för att Sverige behöver en ny politisk inriktning. Vi har haft fyra år av välfärdssvek med växande vårdköer, poliskris och många äldre som nekats äldreboendeplats. Vi behöver en ny regering med en politik som sätter människan i fokus.

Kristdemokraternas linje i regeringsfrågan är och har varit att lita på. Vi gick fram med vår politik - Alliansen politik. Vi röstade för den politiken – och är beredda att ta ansvar för att genomföra den. Vi kommer aldrig att backa från vår egen politik för att andra röstar för den. Ett sådant agerande skulle med rätta äventyra väljarnas förtroende, inte bara för oss utan för politiken som redskap.

Läs hela Ebba Busch Thors anförande från statsministeromröstningen här: kristdemokraterna.se/vi-kommer-att-fortsatta-kampa-att-fa-igenom-var-politik/
... Visa merVisa mindre

tor Nov 15th, 2018

På fredag är det fest! 🤩
Camilla, Robert och Bernt.
Överdådigt delikat servering och lotterier.
www.facebook.com/events/765966610431256/
... Visa merVisa mindre

lör Nov 10th, 2018

Kristdemokraterna Värnamo