KD-Camilla blev årets bredarydsbo

När överraskningen hade släppt passade Camilla Rinaldo Miller på att tacka för utmärkesen Årets bredarydsbo. (Foto: Arnold Carlzon)

Tidernas mest överraskade Årets bredarydsbo är nog Camilla Rinaldo Miller (KD) – trots att det är emot reglerna fick hon ta emot utmärkelsen på årets Bredaryds marknad. Självklart var Kristdemokraterna där och kampanjade.

Slåttalördag marknad med våfflor och politik

Det var många som vill samtala om dagsaktuell politik över kaffe och våffla. (Foto: Håkan Johansson)

Slåttalördag marknad är den stora högsommarmarknaden i Värnamo. Som vanligt var Kristdemokraterna ute och kampanjade med kaffe, våfflor och tidningen Vardagsliv i högsta hugg. Ett självklart samtalsämne var naturligtvis Transportstyrelsens illa skötta IT-upphandling och dess politiska efterdyningar.

Trygghet och tillit när Kristdemokraterna lägger budget

Kristdemokraterna är taggade inför budgetfullmäktige. Christer Fjordevik, Gunnar Crona, Arnold Carlzon, Lena Freij, Camilla Rinaldo Miller och Xhilda Bushati. (Foto: Håkan Johansson)

– Vi vill skapa trygghet och tillit för alla. Därför yrkar jag bifall till Alliansens och Miljöpartiets budgetförslag, sade Kristdemokraternas gruppledare Camilla Rinaldo Miller i Kommunfullmäktiges budgetdebatt. Debatten om budgeten som omsluter nästan 2 miljarder kronor var livlig och flera kristdemokrater hördes i talarstolen.

Fiber till alla

Gunnar Crona redovisar ekonomin. (Foto: Håkan Johansson)

Vid sitt senaste sammanträde beslutade Värnamo Kommunfullmäktige att satsa upp till 60 miljoner kronor på att Värnamo Energi ska bygga ut bredbandsnätet i kommunen. Målet är att i princip alla fastboende i Värnamo kommun erbjuds bredband via fiber senast år 2020. Så här beskriver Värnamo Energis ordförande Gunnar Crona (KD) detta.