Fiber till alla

Gunnar Crona redovisar ekonomin. (Foto: Håkan Johansson)

Vid sitt senaste sammanträde beslutade Värnamo Kommunfullmäktige att satsa upp till 60 miljoner kronor på att Värnamo Energi ska bygga ut bredbandsnätet i kommunen. Målet är att i princip alla fastboende i Värnamo kommun erbjuds bredband via fiber senast år 2020. Så här beskriver Värnamo Energis ordförande Gunnar Crona (KD) detta.

Kristdemokratiska svar på klimatutmaningarna

Det ska vara lätt att göra rätt. Lars Thunberg presenterar Kristdemokraternas miljöpolitiska rapport "Miljöpolitik med förvaltarskap" på årsmötet i Kafferepet. (Foto: Håkan Johansson)

Kristdemokraterna lägger de skarpaste förslagen om grön skatteväxling sade Lars Thunberg (KD), kommunalråd i Helsingborg, när han talade klimatpolitik vid Kristdemokraternas årsmöte i Värnamo. Årsmötet skickade också tre motioner till årets Riksting och självklart valde man en ny styrelse.

Vitsippan: Skrota pensionärsskatten

Medlemstidningen Vitsippan, februari 2017.

Nu är medlemsbladet Vitsippan på väg ut till alla medlemmar! Där kan du läsa allt om Kristdemokraternas förslag att slopa pensionärsskatten, att det snart är årsmöte och även en nyårshälsning från ordföranden. Redan nu kan du läsa Vitsippan här på webben: