Elvis och välfärdslöfte på kristdemokraternas höstfest

Ehrling Lundberg, Malmbäcks svar på Elvis, stod för underhållningen på Kristdemokraternas höstfest på Frälsis. (Foto: Håkan Johansson)

– Vårt budgetförslag utklassar alla andra partiers när det gäller satsningar på vård och omsorg, konstaterade gruppledaren i Riksdagen Andreas Carlson (KD) i sin hälsning till Kristdemokraternas lyckade höstfest på Frälsis i Värnamo. Festdeltagarna fick även möta Malmbäcks svar på Elvis Presley – Ehrling Lundberg i full aktion.

Arnold i toppen på regionvalsedeln

Arnold Carlzon fokuserar på miljö, omsorg och digitalisering. (Foto: Håkan Johansson)

I dag presenterade nomineringskommittén för Kristdemokraternas partidistrikt i Jönköpings län sitt förslag till regionlista i 2018 års val. Listan toppas av Pia Skogsberg, Hestra och Arnold Carlzon, Svensbygd. Övriga värnamobor är Håkan Johansson, Christer Fjordevik, Robert Tedenby, Gunnar Crona och Sanja Mikulic.

Camilla kan bli riksdagsledamot

Camilla Rinaldo Miller, Bredaryd, pläderar sakligt, vamt och engagerat för valberedningens förslag till partistyrelse, speciellt för presidium och Andreas Carlson, Mullsjö. (Foto: Stefan Gustafsson)

I dag presenterade nomineringskommittén för Kristdemokraternas partidistrikt i Jönköpings län sitt förslag till riksdagslista i 2018 års val. Listan toppas av Ebba Busch Thor, Uppsala och Andreas Carlson, Mullsjö. På åttonde plats hittar vi Camilla Rinaldo Miller från Bredaryd. Övriga värnamobor är Ibrahim Candemir och Torbjörn Eriksson.

#metoo handlar om respekt

Camilla Rinaldo Miller, Kristdemokraterna Värnamo

– Etik uttrycks inte genom vackra ord utan i konkret handling, säger Camilla Rinaldo Miller, Bredaryd, tillsammans med tre andra kristdemokratiska politiker från länet angående #metoo-kampanjen. Det många tycker att man får tolerera som kvinna, som till exempel allt för närgången kontakt eller kommentarer kring kroppen, är aldrig ok.