Detta vill Kristdemokraterna i Värnamo kommun

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Kom och var med

Vill du också vara med och påverka?

Hos oss får du en möjlighet att arbeta för det du tror på och bidra med dina tankar och erfarenheter. Du har chansen att bli en av dem som formar framtiden. Ta den!

BLI MEDLEM I KRISTDEMOKRATERNA

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Kristdemokraterna Värnamo på sociala medier: KDVarnamo

”Det här valet handlar om att förändra! Vi ska vända #välfärdssveket till ett #välfärdslöfte. Våga rösta för att byta regering!” @BuschEbba

Jag vågar också påstå att vi har en väl fungerande verksamhet, och vi har bra koll på ekonomin, vilket inte är minst viktigt för de framtidssatsningar som måste göras.
(@czarnold i budgetdebatten i #vmokf)

Dagens goda utveckling i Värnamo kommun bygger på en ganska tråkig alliansbudget. För mig får en budget gärna vara osexig och tråkig så länge som den prioriterar välfärden och kommunens mål: Hållbar, Attraktiv och Trygg Tillväxt. Mänsklig tillväxt.
(@hakanjohansson (KD) i #vmokf)

Vi behöver mer VI i politiken. VI bygger det goda samhället tillsammans. Alliansens budgetförslag är inte särskilt glamoröst. I stället prioriterar det välfärd och ett hållbart samhälle.
(@gunnarcrona (KD) i budgetdebatten i #vmokf)

När vi var ute på stan för ett tag sedan mötte vi många som ville prata om vår partiledare @buschebba (KD) tal till nationen. Efter det skrev signaturen Nettan en insändare där hon vill ha ett förtydligande om böneutrop. Här svarar @hakanjohansson (KD). https://t.co/QQmsxbnDqt

Hämta fler...

tor Jun 21st, 2018

Kristdemokraterna Värnamo

Barn är olika och familjer är olika. Allt kan inte läggas tillrätta med politiska diktat. Det behövs en ny regering med ett parti som håller emot den ständiga viljan att styra och ställa med familjen - istället för att stödja och stötta.
#välfärdslöftetEftermiddagen före midsommarafton brukar vara typexempel på en perfekt ”take out the trash day” för en regering: ett tillfälle att lämna besked där regeringen vill ha minsta möjliga uppmärksamhet.

Idag nyttjas detta tillfälle till att berätta att även föräldrapenning på grundnivå ska kvoteras!

Så minskas familjers frihet ytterligare, föräldrars livspussel försvåras och barn får sannolikt mindre tid med sina föräldrar när fler dagar ”brinner inne” för att de inte kan utnyttjas.

... Visa merVisa mindre

ons Jun 20th, 2018

Kristdemokraterna Värnamo

Kristdemokraternas lag efter nästan fyra timmar budgetdebatt på #vmokf Tack för hjälpen med fotot Patrik Budda Ljungkvist! :) ... Visa merVisa mindre

ons Jun 20th, 2018

Kristdemokraterna Värnamo

Barn i hela länet behöver få uppleva kultur i olika former!
#välfärdslöftetLåt elever åka gratis till SMOTs skolföreställningar med ordinarie linjetrafik 👫🚌🎼

Kristdemokraterna vill att elever/klasser i åk 2 och åk 8, som ska besöka SMOT (Smålands Musik och Teater) på skolföreställning, åker kostnadsfritt med ordinarie linjetrafik.

Vår region ska vara bästa plats att växa upp på!
... Visa merVisa mindre

Visa på Facebook
  • Följ oss på sociala medier: