• Kampanj i Haninge Centrum den 27 mars

Måndag den 27 mars kl 13.00 har vi kampanj i Haninge Centrum med temat ”Haninge behöver en borgerlig skolpolitik”. Skolresultaten i Haninge har under alldeles för lång tid varit för dåliga och allt för många elever slutför skolan utan fullständiga betyg. I Brandbergsskolan är det endast 21 % av eleverna som når målen i samtliga ämnen och bland de kommunala skolorna är det 54 % som har fullständiga betyg.

För att kunna vända den negativa resultatutvecklingen  i Haninges skolor krävs det att kommunen inför lärarsekreterare, fler friskolor etablerar sig i Haninge och att familjers valfrihet ökar inom skolområdet. Vi har också föreslagit att man ska se över möjligheterna till att en privat aktör tar över Brandbergsskolan.

– Under 2017 har vi haft uppemot 80 stycken väljarsamtal med Haningeborna som har handlat om att utöka tillgängligheten inom äldreomsorgen och att Haninge behöver fler poliser. Nu ökar vi tempot i vårt arbete för att fler kommuninvånare ska få vetskap kring våra politiska förslag för hur vi vill förbättra Haninge, avslutar Martin Strömvall, val – och kampanjledare.