• KD gör skillnad för Haninges ungdomar

Nu påbörjas uppförandet av 56 stycken modulbostäder till nyanlända på Häggvägen. Det är Kristdemokraternas förtjänst att dessa modulbostäder även ska kunna hyras ut till ungdomar som är skrivna i kommunen.

Det är positivt för samhällsutvecklingen och integrationen av de nyanlända att även ungdomar ges möjlighet att flytta in i modulbostäderna på Häggvägen. För oss kristdemokrater är det av stor betydelse att vi möjliggör för fler ungdomar att kunna  flytta hemifrån och att de kan ta ett nytt steg i sina liv.

Haninge är en  av de kommuner i Stockholmsregionen som byggde flest bostäder under år 2015. Kristdemokraternas uppfattning är att en hög byggtakt av bostäder i Haninge är en förutsättning för att såväl nyanlända och ungdomar kan komma till sin rätt i sina liv.

Under denna mandatperiod har vi haft ett antal skarpa förslag  för att öka antalet bostäder i kommunen. Bland annat så har vi drivit frågan om att Ankarets behandlingshem ska göras om till bostäder i någon form och det ska uppföras ungdomsbostäder bakom Haninges kommunhus.