• Lars Adaktusson kommer till Haninge den 17 mars

Lars Adaktusson är inte bara den mest kända Europaparlamentarikern i Sverige – han är dessutom enligt många bedömare, den politiker som är bäst på att företräda i Sverige i Europaparlamentet.

Den 17 mars har Du möjlighet att lyssna till Lars Adaktusson när han kommer att tala om utsatta minoriter i Mellanöstern i katolska kyrkan i Haninge. Lars Adaktusson är den politiker som såg till att EU erkände det pågående folkmordet i Mellanöstern.

Kenth Martell som är Kristdemokraternas representant i gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden och medlem i den Heliga familjens katolska församling i Haninge, är den som har möjliggjort att Lars Adaktusson kommer till Haninge den 17 mars.

– Det är oerhört glädjande att Lars Adaktusson kommer till Haninge som är den politiker som företräder Sverige bäst i EU. Vi får inte glömma att Lars Adaktusson var den politiker som såg till att det pågående folkmordet på kristna och andra minoriteter blev uppmärksammat och fördömt av Europaparlamentet, avslutar Kenth Martell.

OBS: Anmälan till detta evenemang är obligatorisk. Sista dagen att anmäla sig är onsdag den 15 mars
    Anmälan görs till vår politiska sekreterare, Martin Strömvall på följande mejladress:
    martin.stromvall@kristdemokraterna.se

Datum: 17 mars.
    Plats: Heliga familjens katolska församling, Vendelsömalmsvägen 200 i Haninge.
    Tid: kl 18.00
    Arrangörer: Kristdemokraterna Haninge och Heliga familjens katolska församling.

Anmälan är ENDAST giltig när du har fått ett bekräftelsemejl tillbaka där det framgår att Du är anmäld.

Vid ytterligare information går det bra att kontakta följande personer:
    Kenth Martell – 070 250 63 04
    Martin Strömvall – 0706177363