Häng med på resa till Östergyllen

Nu kan du den 9 september hänga med på en ny trevlig resa med Kristdemokraterna i Sävsjö! Denna gång blir det en tur med buss till fagra Östergyllen! I Ödeshög träffar vi Annicki o Magnus Oscarsson. Annicki är kommunstyrelsens ordförande i Ödeshögs kommun och Magnus är riksdagsledamot med jordbruks- och landsbygdsfrågor som fokus. Vi besöker Vadstena klostermuseum med mera. Läs hela inbjudan på länken nedan.  Reseledare är Daniel Karlsson och Sven-Åke Gårdstam. Välkommen med din anmälan!

Marknad med trevliga samtal och ny profil

Lördagen den 12 augusti var det dags för anrika Vrigstad Marknad igen. Vi som kristdemokrater var som vanligt på plats med ballonger, popcorn, information mm. Denna gång blev det premiär för flaggor och kläder med Kristdemokraternas nya logga. Roligt att många passade på att samtala och dela med sig av förslag om hur vi kan utveckla vår politik  i kommunen  men också i regionen och i riksdagen.

Sommarnummer av vitsippan och Ebba

Läs gärna vår nya Vitsippa och lyssna till Ebbas tal i Almedalen! Torsdagen 6 juli var det Kristdemokraternas dag i Almedalen. Ebba Busch Thor höll ett alldeles lysande tal och kristdemokraterna la fram ett antal förslag inom välfärdsområdet. Läs gärna vårt kommunalråd Stefan Gustafssons kommentar på denna länk www.savsjo.blogspot/se. Vill du se Ebbas tal i efterhand så går det bra via SVT play på denna länk www.svt/se/ebba Kolla gärna! Här i vår kommun är nu sommarnumret av vårt eget nyhetsblad ”Vitsippan” klart och på väg ut till alla medlemmar och vänner. Det finns också en webbversion i PDF-format som du kan läsa om du väljer denna ”Läs mer” länk