Valutvärdering med sikte på valet 2022

Fredrik Håkansson, Stefan Gustafsson och Anncatrin Ek var representanter från kristdemokraterna i Sävsjö kommun när det var en länssamling på hotell Björkhaga i Mullsjö för att göra en valutvärdering. Det var förstås särkilt roligt att på denna träff vara kristdemokrat från Sävsjö utifrån våra mycket stora framgångar i årets kommunval. Under dagen diskuterades också verksamhetsplan och ekonomi för den kommande mandatperioden. En mycket bra dag i fin miljö, med god stämning och många trevliga möten med partikamrater från hela länet.

Kd kommer fortsatt leda Sävsjö kommun

De förhandlingar som har pågått sedan valet, under ledning av Thomas Wilhelmsson och Daniel Karlsson, är nu klara.  Kristdemokraterna kommer fortsatt att leda kommunen i samarbete med Socialdemokraterna och Centerpartiet.  I överenskommelsen klargörs att det politiska arbetet även fortsättningsvis ska präglas av en stark tillsammansanda. Detta innebär inte att något parti utestängs från påverkan och det kommer även i fortsättningen vara en strävan att göra breda politiska uppgörelser, allt för att utveckla Sävsjö kommun i en positiv riktning. På följande länk kan du läsa mer om hur ansvaret fördelas:

Gruppmöte firade framgång med tårta

Det bjöds på god prinsesstårta från Melins konditori när kristdemokraterna samlades till första gruppmötet efter valet. Valledare Fredrik Håkansson visade i bilder en del av alla aktiviteter i valrörelsen och glädjen i KD-gruppen var stor över det fantastiska valresultat. Förhandlingar pågår med andra partier och gruppmötet diskuterade medskick till förhandlarna. Det fanns på agendan en rad både trevliga men också kniviga ärenden att samtala om. Det är värdefullt att den kristdemokratiska gruppen är ett så bra team och att även tuffare frågor kan hanteras i god anda!

Niklas gissade rätt och vann cykeln

Niklas Karlsson blev vinnare av den fina cykeln från Dan Fritidsbod! Under valrörelsen har Kristdemokraterna haft en tävling som gick ut på att försöka lista ut kluriga kuriosafrågor om några av fullmäktigekandidaterna. Niklas svarade helt rätt på alla frågor och kom dessutom nära på utslagsfrågan som var att gissa kristdemokraternas valresultat i kommunvalet. Vi säger stort GRATTIS! På fotot hämtar Niklas cykeln på torget i Sävsjö. Rätt svar på alla frågor kan du se på denna länk: