Grattis Benjamin till Studenten

Grattis Benjamin till studenten! Benjamin Petersson är kommunens i särklass yngste politiker och han är engagerad i kommunens kultur- och fritidsnämnd. Han har fram tills idag gått på Aleholmsskolans naturprogram och är med som kandidat för en plats till fullmäktige i kommunvalet i september. I dag har Kristdemokraternas partiavdelning varit hos Benjamin med en blomma och sagt vårt stora GRATTIS TILL STUDENTEN!

Läs mer på kommunalrådsbloggen om dagens studentfirande:

Malte på Prao hos kommunalrådet

”Prao hos kommunalrådet i Sävsjö” var temat på eftermiddagsprogrammet i Radio Jönköping under tisdagen. Praoeleven var radioprofilen Malte Nordlöf och han följde med vårt kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande Stefan Gustafsson och gjorde efterhand inslag direkt i radion. Under några timmar fick Malte vara med på när Tillväxthuset firade ett jubileum och göra ett besök på Sävsjös trädgård. Det gjordes också ett besök på den nya skytteanläggningen i Skrapstad. På fotot intervjuar Malte kommunalrådet och de två skytteleleverna Victor och Oliver. Lyssna i efterhand till sändningen på följande länk: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=6974891

Bondefrukost med politik på Suzis

Hjälmseryd LRF-avdelning ordnar emellanåt bondefrukost på Suzis café. Under lördagen var kristdemokraten och kommunalrådet Stefan Gustafsson inbjuden till en ”valårsspecial”. Stefan som själv är uppväxt i det hus som är Suzis Café berättade om sin förankring i Hjälmserydsbygden. På samlingen gavs information om aktuella politiska frågor men det blev också och dialog. Det handlade om vad som händer inom äldreområdet efter att kommunen nu tagit en äldreplan. Det samtalades om Rörviks skola, kommunikationer och hur viktigt det är att riksväg 30 förbättras och får bibehållen hastighet på 90 km/h. Trygghet och säkerhet var också en viktig fråga som lyftes upp och enigheten var stor om att det behövs en rejäl förstärkning med fler poliser. På fotot Suzis cafe, Stefan Gustafsson och LRF:s Bo Johansson.

Vårglatt Sävsjö med kd-politik

Det var varmt, soligt och en härlig stämning när det, som traditionen bjuder, arrangerades ”Vårglada Sävsjö” sista fredagen i maj. Butikerna hade flyttat ut en del av sin försäljning på trottoarerna och på Stora torget fanns föreningar, torghandlare och jordgubbsförsäljare på plats. Kristdemokraterna var med och delade ut den nya kampanjtidningen och hade också lokal valinformation. Det bjöds på kaffe med dopp och blev många intressanta samtal. Lite märkligt kan tyckas att av de politiska partierna var det bara Kristdemokraterna och Socialdemokraterna som satsade på att möta medborgarna på torget denna soliga försommardag.