Tillit & Trygghet på kommundagar

Olivia, Erika, Anna-Karin och Stefan var de kristdemokrater som representerade Sävsjö kommun vid de Kommun- och Landstingspolitiska dagar som varit i Karlstad. På temat Tillit och Trygghet var det många bra seminarium och föreläsningar. Dessa gav nya idéer för det kommande politiska arbetet i Sävsjö kommun och Region Jönköpings Län. Medverkade gjorde partiledaren Ebba Busch Thoor, Lars Adaktusson, Jakob Forssmed och många fler. Läs mer på följande länkar:
Kommundagar om trygghet med förfäran och sorg
– Stefan Gustafsson seminarium om ledarskap
Ny logga och omtumlandehändelser

Häng med på våra gruppmöten

Häng med på nästa gruppmöte! Då får du vara med i en trevlig gemenskap och kan delta i ett intressant samtal om aktuella politiska frågor! Gruppmöten ordnas varje månad enligt ett schema som du kan hitta under fliken kalender här på hemsidan. De som har uppdrag i styrelser och nämnder, är medlemmar eller bara är nyfikna på kristdemokraternas politik inbjuds att vara med. Det är varje gång någon av våra politiker som håller i ordförandeskapet, delar med sig av information och som bjuder på fika. Nästa gång är det Fredrik Håkansson som är ansvarig för gruppmötet, måndagen 8 maj, klockan 18.00, i Ljungarummet, kommunalhuset i Sävsjö. Denna gång med besök av ombudsman från distriktet.  Välkommen!

Anncatrin ska styra i partidistriktet

Anncatrin Ek från Sävsjö har valts som ny ledamot i partidistriktsstyrelsen! Det var när kristdemokraterna hade sin vårstämma i Vetlanda som Anncatrin valdes efter att hon gjort en personlig och uppskattad presentation av sig själv. Anncatrin berättade om en lång rad erfarenheter av arbete för kristdemokraterna och att hon faktiskt under ett år haft Ebba Busch Thor som elev. Ett helt gäng kristdemokrater från Sävsjö kommun deltog i stämman där det blev trevlig gemenskap med andra kristdemokrater från länet, inspiration, tips och information inför kommande valår.

Per ny vigselförättare

Länsstyrelsen har nu meddelat att de utsett Kommunfullmäktiges ordförande Per Danielsson(KD) som ny borgerlig vigselförrättare i Sävsjö kommun. Sedan tidigare har också kommunchefen Jan Holmqvist detta uppdrag. Per har god vana av uppgiften då han tidigare jobbat som pastor och inom kyrkan förrättat vigslar.  Att vara borgerlig vigselförrättare är ett statligt uppdrag som innebär att man också har en del  skyldigheter att exempelvis kontrollera att det inte finns några formella hinder för vigsel.  Hör av er till kommunkansliet om ni önskar att bli vigda av Per!