Benjamin ny i KDU-styre

Benjamin Petersson är nu med i styrelsen för Kristdemokraternas ungdomsförbund! Det var i söndags som årsmötet hölls och då Benjamin valdes in som ordinarie i styrelsen för KDU Jönköpings län. Benjamin är på bilden tillsammans med ett gäng andra KDU:are Anton Axelsson, Esther Oscarsson, Simon Attefall, Elias Ferlander och Markus Johansson-Martis.

För oss som Kristdemokrater i Sävsjö kommun är det roligt att vi nu har en aktiv KDU:are i våra led. Benjamin,  lycka till med ditt nya viktiga uppdrag!

Lars Adaktussons välkomnar dig till Kulturhuset

Lars Adaktusson har nu skickat en videohälsning inför sitt besök i Kulturhuset, Sävsjö den 24 februari kl 16.00. Du kan se videon på Youtube genom att välja följande länk:

Vi kan också i Kulturhuset bjuda på ett unikt omvänt ”Agenda” där Anders Wisth, producent för Lifely Channel, ”grillar” Lars Adaktusson utifrån ett mer personligt perspektiv. Riktigt roligt att även kristdemokraternas gruppledare Andreas Carlsson är med oss denna lördag. Välkommen med!

Välkommen till Jubileum och Adaktusson!

Det är med stor glädje vi nu inbjuder till Jubileumsfirande med årsmöte lördag 24 februari klockan 16.00 i Sävsjö Kulturhuset Sävsjö!
Vi får besök av Kristdemokraternas Europaparlamentariker Lars Adaktusson.  Det kommer bli mycket intressant att få höra Lars tala om sitt arbete i parlamentet, sitt engagemang för förföljda kristna, konflikten i Mellanöstern, Israel, samvetsfrihet och aktuella politiska frågor i Sverige. Det blir också ett ”Agenda” med Lars som gäst där vi får möjlighet att lära känna honom lite mer personligt.

Berne argumenterar mot skattebroms

I Svenska dagbladet lanserar Ebba Busch Thor och Jakob Forssmed ett förslag om att staten ska införa en skattebroms för kommunerna. De menar att kommunerna är slösaktiga och att kommunala skrytbyggen tar resurser från kommunens kärnuppgifter som vård, skola och omsorg. Stefan Gustafsson, kommunalråd i Sävsjö kommun har i ett blogginlägg argumenterat emot detta förslag. Nu får han också stöd från Berne Högberg som i ett inlägg motiverar varför detta förslag är felaktigt. På följande länk kan du läsa Bernes argument, hitta länk till förslaget och blogginlägget: