David Lega delar ut Kristdemokraternas vitsippspris

Den 22 oktober har vi stoltheten att få hjälp av Kristdemokraternas andre vice partiledare och kommunalråd i Göteborg David Lega. Han kommer att dela ut Vitsippspriset 2013 i Sollentuna Centrum.

Vitsippspriset delas ut av Kristdemokraterna till någon som har gjort något extra för att göra Sollentuna till en bättre kommun att leva i och som förtjänar att lyftas fram som en bra förebild. Årets mottagare heter Meetha Jansson och får priset för sitt mångåriga engagemang för barn med särskilda behov. Det nystartade musikcaféet ”Eldqvarn” är bara ett av många exempel. Priset består av ett diplom, en summa pengar (1 000 kronor) och framför allt äran.

David Lega (KD)Prisutdelaren David Lega har en bakgrund som elitsimmare och har bland annat 14 världsrekord och 3 VM-guld på sin meritlista. Efter simkarriären har han arbetat som föreläsare och entreprenör. Han har också ett politiskt engagemang och är kommunalråd i Göteborg och andre vice ordförande för Kristdemokraterna. Här kan du läsa mer om David Lega.

Alla är välkomna att vara med vid prisutdelningen inne i Sollentuna centrum den 22 oktober kl 18.00.

För mer information:
Jan Fjellstedt, politisk sekreterare

Varmt välkommen som medlem i KD

Dina KD-politiker kommer
att jobba hårt för Ditt bästa

Förtroendet för Ebba har tredubblats

3373 sollentunabor gav oss sitt förtroende och stöd i kommunvalet.

Valrörelsen inför slutspurten

Välj KD den 9 september för familj, trygghet, seniorer, aktiv fritid

KD-kandidater till fullmäktige som jobbar för Ditt bästa

KD är barnens, familjens och de äldres parti