KD Haninge söker politisk sekreterare

Kristdemokraterna i Haninge söker en politisk sekreterare med fokus på kommunikationsfrågor. Som politisk sekreterare hos oss arbetar du med att stödja våra förtroendevalda med att ta fram underlag samt samordna vår kommunikation, såväl externt som internt. Du kommer att ingå i vårt kansli som idag består av tre funktioner: gruppledare, kommunalråd och politisk sekreterare.

Vem söker vi? Du delar Kristdemokraternas värderingar. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och det är ett krav att du har goda kunskaper inom Microsoft Office-paketet. Erfarenheter av arbete i Canva, Mailchimp eller motsvarande program är meriterande. Arbete i Adobes Creative Suite, som InDesign och Photoshop kan också förekomma. Körkort är ett krav och har du tillgång till bil är det ett plus.

Dina personliga egenskaper: Du ska vara självständig, gilla högt tempo och klara många arbetsuppgifter med både långa och korta deadlines. Du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och bidrar till ett gott arbetsklimat. Arbetstiden är oreglerad och både kvälls- och helgarbete förekommer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tidigare erfarenheter. Tjänsten är 100% och tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är ett förordnande som politisk sekreterare enligt kommunallagen, vilket ger dig rätt till tjänstledighet från nuvarande arbete. Inleds snarast och till och med den 31/12 2026.

Skicka in CV samt personligt brev senast den 15 juli till martin.stromvall@haninge.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.