• NU SKA BUTIKER FÅ PORTA TJUVAR!

Regeringen lägger nu fram ett förslag om att butiker ska kunna porta tjuvar. Det är ett bra förslag, de fick det från oss i KD som drivit frågan länge och tillsammans med en riksdagsmajoritet ställt det kravet på regeringen. Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Vänsterpartiet stod då inte bakom förslaget.
    KD har upprepat krävt att lagstiftning behövs för att införa ett tillträdesförbud som stoppar människor som stör ordningen och utgör ett hot för butiker. Regeringen är nu beredd att lagstifta.
    Vår partiledare Ebba Busch och vår rättspolitiske talesperson Andreas Carlson har drivit på för att införa ett tillträdesförbud och kunna sätta stopp för butikstjuvar. Vi har legat på regeringen i åratal. Det viktigaste är att nu snabbt få lagen på plats. Det har pratats länge nog.
    För att Sverige ska fungera måste politiker ta ansvar för basala ting som vård och trygghet. Det fungerar inte att oppositionen hela tiden ska behöva skjuta regeringen framför sig för att något ska hända. Bara en ny regering kan ge Sverige det nya ledarskap som krävs.
    Bekämpa brottsligheten. Gå med i KD!