Redan 2021 lade Karin Teljstedt, (KD) politikerinitiativet att omvandla ödetomten vid Finnboda Varvsväg till ett park- och grönområde i linje med boende i områdets önskemål. Nu blir det verklighet och ytan, som tidigare stått öde, kommer nyttjas till grönska och trivsel!