• Bli medlem idag!

Gå med idag! Hjälp oss att bygga Nacka till en än starkare och varmare kommun!

För mer information, kontakta oss på nacka@kristdemokraterna.se eller vår ordförande martin.gunnesson@kristdemokraterna.se, eller gå med direkt här!

• Elever som behöver något extra – fokus på särbegåvning

Att vara särbegåvad låter kanske som något positivt. Det kan det också absolut vara, men inte utan rätt förutsättningar. KD Nacka har sedan länge drivit initiativ för att stärka skolornas arbete för särbegåvade barn. Nu tar vi nästa steg!

Vi har säkert alla en uppfattning om vad som menas med att vara särskilt begåvad. En stor förmåga att lära sig, kanske en medfödd talang, och också ofta ett stort intresse för något. Ett kännetecken för de som blir riktigt framstående inom sitt fält, ...

• Ge ukrainska flyktingar möjlighet att läsa svenska!

Pressmeddelande från Alliansen i Nacka

Ge ukrainska flyktingar möjlighet att läsa svenska!

Den 24 februari 2022 övergick Rysslands angrepp på Ukraina till en fullskalig invasion. Många ukrainare har flytt för sina liv och sökt skydd i andra länder, främst i Europa och många i Sverige. I Nacka bor uppskattningsvis 600 ukrainska flyktingar, varav 50 barn som går i skolan.

De ukrainska flyktingarna omfattas av det sk massflyktsdirektivet, vilket innebär...

• Viktigast för oss 2023

KD Nacka Partiprogram

2023 börjar en ny mandatperiod, och i ett oroligt världsläge har vi fått fortsatt förtroende att styra Nacka. Allra viktigast för oss är att förvalta det förtroendet genom att leverera i det som varit våra stora valfrågor och det som ligger oss närmast om hjärtat som Kristdemokrater, utifrån de poster vi fått i kommunens styre. Vad innebär då det konkret?

Folkhälsa grundläggs i Fritidsnämnden

2023 är året när vi tar över ansvar...

• Bygg tryggt och snyggt!