-
Kristdemokraterna i Dalarna höll årsmöte – siktet inställt på valet
Idag samlades ett femtiotal kristdemokrater för distriktsårsmöte i Borlänge. Mia Eriksson, ordförande för Industriråd Dalarna och HR-chef på SSAB, gästade och talade om Dalarnas guldläge och hur industrin leder den gröna omställningen.
Elin Åhman från Borlänge omvaldes som distriktsordförande. Mathias Bengtsson, riksdagsledamot från Gagnef och tidigare andre vice ordförande, valdes till förste vice. Caroline Ceasar, också från Gagnef, valdes till andra vice. Tillsammans ska de leda distriktet mot valvinst 2026!Årsmötet behandlade även över tjugo motioner till höstens riksting och ställde sig bland annat bakom:
Fler cykelvägar genom alternativ finansiering
Framtagande av en nationell besöksnäringsstrategi
Kommunalt veto mot solcellsparker
Främjande av små livsmedelsproducenterStort tack till alla som deltog och särskilt till vår gäst Mia Eriksson! På sista bilden i inlägget har vi årsmötets sekreterare Sven Påfvels från Leksand, ordförande Torsten Larsson från Vansbro och vice ordförande Ann-Christin från Ludvika – som på ett föredömligt sätt ledde mötet.
-
- Dela detta: