Regionen får 1,7 miljarder mer än innan pandemin 13 april 2025 skriv ut 🔊Lyssna på texten■Stoppa Region Dalarna får 1685 miljoner kronor mer i statliga bidrag i år jämfört med innan pandemin – en ökning med nästan 60 %. Även justerat för inflation är det en rejäl förstärkning: drygt 960 miljoner kronor mer i reala termer. Det är resurser som gör verklig skillnad – för vården, kollektivtrafiken och hela det regionala uppdraget. Från vänsterhåll påstås att regeringen lämnar regionerna i sticket. Men siffrorna visar raka motsatsen – staten satsar mycket mer än tidigare. Kristdemokraterna tar ansvar, både regionalt och nationellt, för att välfärden ska fungera – nu och i framtiden. Dela detta:
Mer från kategorin Nyheter Läs mer En stärkt primärvård – nyckeln till en bättre vård i Dalarna 16 juni 2026 Läs mer Halva priset på månadskort i Dalarna 2 juni 2026 Läs mer Google bygger datacenter i Horndal 2 juni 2026 Mora flygplats behövs i Dalarna 29 maj 2026 Läs mer Presentation av regionplan för 2027 18 maj 2026 Läs mer Mammografi till Ludvika 15 maj 2026