-
Nu säkrar vi Mora lasarett som akutsjukhus – investerar 1,2 miljarder kronor
Det är den största investeringen någonsin i regionens historia och ett tydligt besked: Mora lasarett ska finnas kvar och utvecklas som akutsjukhus.
Nya operationssalar och modern intensivvård ersätter lokaler från 1970-talet som inte längre håller måttet. Genom att samla operationsverksamhet och intensivvård på samma plats blir avstånden kortare, arbetet effektivare och möjligheten att ge vård i tid bättre.Vården ska finnas nära – även i norra Dalarna. Ett fungerande akutsjukhus i Mora är avgörande, både i vardag och i kris.En investering i trygghet, beredskap och en vård som fungerar – för både patienter och personal i hela Dalarna.
-
- Dela detta: