• Vitsippspriset 2009

Prisades för engagemang och hängivenhet med Hjulafton.

vitsippspris_hjulafton2

Publicerad måndag, 11 maj 2009, 19:40 av Redaktionen Lidköpingsnytt

Jan Fransson och Tomas Kjellström har under många år arbetat med evenemanget Hjulafton i Lidköping. Det, tycker Kristdemokraterna i Lidköping, är beundransvärt och delade i eftermiddag ut Lidköpings vitsippspris till de båda.Jan Fransson och Tomas Kjellström har varje år lockat tusentals besökare för att beundra motorcyklar, bilar och våghalsiga halsbrytande uppträdanden mitt i centrala Lidköping. Det har alltid varit gratis och generositeten har varit stor.

-Det engagemang de visat, utan att ta ett öre för egen vinning är verkligen beundransvärt och dessutom har de gjort flera insamlingar till välgörande och behjärtansvärda ändamål. Jag tycker att det är fantastiskt bra att de har engagerat sig så mycket. Det är beundransvärt! säger Tommy Larsson, ordförande och gruppledare för Kristdemokraterna i Lidköping.

Kristdemokraterna i Lidköping delar ut Vitsippspriset för första gången i år.

vitsippspris_hjulafton

Motiveringen lyder:

Tomas Kjellström och Jan Fransson får Vitsippspriset för visat engagemang och hängivenhet genom att år efter år arrangera Hjulafton i Lidköping. En augustihändelse som skapat trivsam folkfest, öppen för alla. Ert engagemang har betytt mycket både för Lidköping och enskilda.”

Priset består av en tavla av konstnären Kerstin Carlsson Gullvert.