• KDU:s ordförande Sara Skyttedal på besök i Markaryd

Sara i Markaryd

Idag besökte KDU:s ordförande Sara Skyttedal Markaryd. Sara är kristdemokratisk kandidat på valsedeln till Europaparlamentet och toppar även riksdagslistan i Kronoberg vid höstens val. Under dagen fick Sara lära känna Markaryd lite närmare och även träffa den kommunpolitiska gruppen, där bland annat planerna för den kommande valrörelsen diskuterades.

Sara poängterade särskilt vikten av att värna politikens gränser och se till att politiken fullgör sitt grunduppdrag. Det blir fel när politiker tror att de vet bäst i familjen.

Inför EU-valet lyfts frågor om subsidiaritetsprincipen som är mycket viktig för Kristdemokraterna. Andra viktiga frågor för EU är att bekämpa brottsligheten, verka för en bra miljöpolitik och för freden i Europa.

För Kronobergs län är goda villkor för företagsamheten viktiga liksom frågor om strandskyddet, satsningar på infrastrukturen och bättre grundförutsättningar för att landsbygden ska kunna klara sig på egen hand.

Avslutningsvis diskuteras politikerbesök vid några av de stora evenemangen i vår kommun – Vårmarknaden, Strömsnäsfestivalen och höstmarknaden – men även besök på gymnasieskolan inför EU-valet.

” Jag känner ett stort ansvar inför utmaningen och är enormt taggad inför valrörelsen. Jag hoppas få förtroendet av kronobergarna i höstens val för ett tydlig kristdemokratiskt alternativ som konkret visar hur vi ska förbättra barn och ungas uppväxtvillkor. Efter 8 år med Alliansen har Sverige blivit bättre, men mycket mer behöver göras. Jag vill vara med och kämpa för mer av kristdemokratisk politik realiserad i regeringen. Mer politik för starkare familjer, för en skola med ordning och reda samt för ökad lag och ordning i samhället.”

Sara Skyttedal