• Ebba Busch i Markaryd: ”Svenska folket förtjänar bättre”!

KD:s partiledare Ebba Busch besökte i början av juli Rasta i Markaryd för ett ”Sverigesnack”. Intresset var stort och över 200 personer hade mött upp för att lyssna till Ebba. Tryggheten på gator och torg, de långa vårdköerna och behovet av en nationell sjukvårdsreform samt landsbygdsfrågorna med allt högre priser, inte minst på bensin och diesel, var de huvudfrågor som Ebba lyfte fram.

– Efter åtta år med en röd-grön regering slår vi rekord i antalet skjutningar. Det är rekordmånga människor som väntar på att få vård och priserna på drivmedel och el gräver djupa hål i hushållens plånböcker. Svenska folket förtjänar bättre och det kan vi ändra på genom att den 11 september rösta fram en regering med så stort kristdemokratiskt inflytande som möjligt, sa Ebba Busch.

Här är några av våra förslag:

• Satsa på förebyggande arbete och trygga familjer. Skärp straffen, slopa straffrabatterna, utbilda fler poliser och ge mer resurser till tullen.
    • Skapa fler vårdplatser, inrätta en nationell vårdförmedling, inför en fast läkarkontakt för alla och gör en satsning på den nära vården i form av primärvård och hemsjukvård.
    • Lägre bränslepriser genom sänkt skatt och lägre andel biodrivmedel som ska blandas i bensin och diesel.