• Alliansens redovisning till hushållen i Markaryd

2014-06-26 Alliansutskick

Idag landar en broschyr från Alliansen i Markaryd i alla hushållens brevlådor i kommunen. På fyra sidor berättar vi i ord och bild om en liten del av allt det vi uträttat under den här mandatperioden och det är ganska mycket. Kommunen befinner sig nu i en investeringsfas där vi satsar för framtiden, renoverar och bygger nytt. Under några år är det framför allt skolorna som får en välbehövlig upprustning med tre nya skolbyggnader i Markaryds tätort, en helt ny idrottshall på Huneskolan samt en omfattande renovering av hela Strömsnässkolan under ett antal år. Utöver det handlar det om kök och matsalar men även tekniska investeringar inom gata och VA. Sedan ska vi naturligtvis inte glömma den nya stationen, centrumåtgärder i hela kommunen, bowlinghallen och mycket mer som inte får plats i broschyren.

Det är inte enkelt att begränsa sig till fyra sidor och tillsammans med bilder och faktarutor räcker utrymmet långt ifrån till för att beskriva alla våra satsningar. Vi hoppas att broschyren ska vara intressant och framför allt, visa hur vi i enighet verkställt väldigt mycket av den politik vi lovat att genomföra.