• Sommaravslutning med Alliansen

2014-06-23 Allians 1

Kvällens gruppmöte med Allianspartierna var förlagt till bröderna Janssons fina bad- och campingplats i Skararp intill Exen. Trots hotande moln höll sig regnet borta och aktiviteterna kunde genomföras som planerat i den härliga sommarkvällen. Lekar, muntrationer, god mat från grillen och kaffe med dopp kompletterades med genomgång av ärenden inför mandatperiodens sista kommunfullmäktigesammanträde på torsdag.

Alliansen i Markaryd har i och med den här mandatperiodens slut hållt samman i majoritet i tre mandatperioder och genomfört en lång rad politiska reformer och beslut som varit till nytta för kommuninvånarna. Det råder en god stämning och en stark sammanhållning, vilket bådar gott inför den kommande valrörelsen och fyra nya år, även de förhoppningsvis i majoritet.

Ett stort tack till alla förtroendevalda i de tre Allianspartierna (KD, M och C) för ett mycket gott samarbete! Nu önskar vi varandra en riktigt, härlig sommar!