Strategier för politiska prioriteringar

Visioner och strategier men också vilka konkreta aktiviteter och åtgärder som krävs för att nå dit var ämnet för en kd-dag i Sävsjö kommun. Stefan Persson tillsammans med Benjamin Pettersson höll ihop dagen och hade format den omfattande agendan. Det var var många som prioriterade att denna lördag vara med och prioritera bland olika politiska frågor de kommande åren. EU-valet fick också en del av tiden för denna strategidag. Fredrik Håkansson är lokal valledare och han gav en information om hur valrörelsen ska läggas upp för Kristdemokraterna.

Under denna strategidag samtalades om hur viktigt det är att kommunanställda alltid möter invånarna med ett gott bemötande. Det kom fram en ambition om en satsning på att antal företag och arbetstillfällen ska bli fler. Det ska vara en skola, vård och omsorg med ökande kvalitet. Med en ny översiktsplan som grund ska arbetet med detaljplaner ges ny fart. Kommunikationer och infrastruktur var en viktig fråga där det behövs rejäla förbättringar framöver.

Distriktsstämma med 60 årsjubileum

Maria Larsson uppmuntrade på årsmöte

Självklart har Sävsjö en framtid

Maria Larsson kommer till årsmöte

Mer frihet och stöd i familjepolitik

Med en vitsippa önskar vi en God Jul!

Inspiration inför EU-val

Familjen i fokus på rikstinget

Bästa förutsättningar för MC-utbildning