• Välbesökt medlemsmöte med KD Seniorförbundet i Stockholm stad och län

IMG_1667
    Seniorförbundet i Stockholm stad och län hade ett medlemsmöte i Turkiska salongen i citykyrkan den 14 november på eftermiddagen, drygt ett 25-tal nappade på inbjudan.Kommunalrådet Maria Bohman från KD:s lokalavdelning i Sundbyberg berättade om hur hon lyckades med att vinna utmärkelsen ”Sveriges bästa lokalavdelning” på Rikstinget i Karlstad. Maria berättade om sin bakgrund och sina aktiviteter i kommunen inom äldrenämnden mm.
    IMG_7408Ambassadör Rasmus Rasmusson berättade om sina 40 år i diplomatins tjänst,  spännande resor och händelser som han och hans familj fick uppleva på stationeringar i olika länder. Många spännande berättelser.

IMG_7406

Rasmus Rasmusson

Owe Svantegård, ordförande i senordistriktet Stockholm Stad och Län,berättade om ESU (Europiska Senior Unionen ) som har 1,2 miljoner medlemmar. På kongressen nu i november blev Leif Hallberg hederspresident och Sture Eriksson vicepresident. Berättade vidare om Seniormässan i Älvsjö, att det finns för få 65+ kandidater på våra riksdags-, landstings- och EU listor.
    Owe Svantegård uppmanade de som inte var prenumeranter på tidningen Kristdemokraten att bli det. (De som har förmånen att vara 65+ får 25% rabatt på prenumerationen).
    Han uppmanade också alla närvarande att försöka skaffa flera medlemmar inför supervalåret 2014. www.kdsenior.se/stockholm