• Kristdemokraterna stödjer Soheila Fors

Kristdemokraternas lokalavdelning i Örebro vill uttrycka sitt stöd till Soheila Fors som hotats till livet upprepade gånger på senare tid på grund av sitt engagemang för utsatta kvinnor i Sverige och utomlands.

Soheila Fors driver sedan några år tillbaka ett skyddat boende för kvinnor och män som utsatts för hedersvåld eller hot om hedersvåld i Sverige. En verksamhet som inte uppskattas av alla. På senare tid har hot också kommit från andra delar av världen på grund av en dikt om frihet för förslavade kvinnors vardag, som hon skrivit på Facebook.

• Vi tar bestämt avstånd från alla typer av hot mot personer och grupper och den människosyn som dessa hot står för. Soheilas arbete handlar om att lindra människors utsatthet, säger Lars O Molin, ordförande i Kristdemokraternas lokalavdelning i Örebro.
    • Vi värnar alla människors lika värde och rätt att säga sin mening utan att riskera att bli förföljda och hotade. Soheila behöver allt stöd hon kan få för att kunna fortsätta sitt viktiga arbete med att motverka hederskulturer och förtryck av människor. Den medmänskliga klimatkrisen måste få ett slut, säger Lennart Bondeson (KD), kommunalråd med ansvar för bland annat mänskliga rättigheter i Örebro

#backasoheila

Lars O Molin (KD)