• Lyssna på medborgarna vid utformningen av Järntorget!

– Järntorget är en av de mest omdiskuterade platserna i centrala Örebro. Utformningen av torget engagerar örebroarna. Det visar inte minst debatten om byggandet av en restaurang på torget. Nu blir det inget av det. Kommunledningen har fått en unik möjlighet att tänka om, säger Lars O Molin ordförande i Kristdemokraterna partiavdelning i Örebro.

lars o fb

Järntorget har under senare år genomgått förändringar. Gummiankan och fontänen har bidragit att göra torget attraktivt inte minst för barn. Runt torget finns flera restauranger med olika utbud liksom kvalitetsbutiker. Förutsättningarna är goda att färdigställa torget och avsluta en långvarig debatt.

– Eftersom utformningen av torget är en fråga där medborgarna har många åsikter anser Kristdemokraterna att en medborgardialog ska genomföras. Frågor som bör ställas är: Vad ska torget karaktäriseras av? Hur kan torget stärkas som mötesplats? Ska fasta marknadsstånd byggas? Ska Järntorget bli Barnens torg? Hur kan torget bli mer inbjudande och livfullt? Hur kan restaurangnäringen och handeln vid Järntorget stärkas?, avslutar Molin

För ytterligare information: Lars O. Molin 070-533 77 24