• Jon Niklasson

Nr. 13 på valsedeln till fullmäktige

VARFÖR KRISTDEMOKRAT?

Möt en av KD Väsbys fullmäktigekandidater. Jon Niklasson står på plats 13, är jurist, 46 år och bosatt i Vilunda.

Fritidsintressen: Läser böcker, företrädesvis historisk facklitteratur och historiska biografier. Umgås med vänner. Konsumerar allt som rör Star Wars. Reser gärna i Europa.

Favoritmusik: Beethoven, Carola och the Beatles

Vilken politisk fråga är viktigast för dig?
    Frågor som rör social omsorg ligger mig varmast om hjärtat. En fungerande socialtjänst utan onödig byråkrati som, med värdighet, kan stötta människor med skilda behov och där det finns en stark samverkan med övriga delar av samhället såsom föreningar, företag, skolor och sjukvård.

Varför Kristdemokraterna?
    Det är partiet med bäst politik inom en rad områden. Vi söker lösningar så nära människan som möjligt där vi tror på familjen och på civilsamhället istället för att alltid sätta tilltro till att en abnormt enorm statsapparat är bäst lämpad att reglera hur vi ska leva våra liv. Kristdemokraterna har en tydlig borglig och medmänsklig prägel. Vi är trygga i våra värderingar och uppfattningar vilket medför att inga kappor vänds med vinden såsom man inte sällan kan se vissa andra partier göra. Förespråkandet av en huvudman för sjukvården istället för 20 är en annan viktig anledning till att vara kristdemokrat, kvaliteten på vården ska inte avgöras av var i landet man bor.

Tack för din röst på Kristdemokraterna i kommunvalet den 11 september.

Bli medlem enkelt på kd.nu/medlem

#KDVäsby #kd2022