• Lars Tunkrans

Nr. 6 på valsedeln till kommunfullmäktige

VARFÖR KRISTDEMOKRAT?

Möt en av KD Väsbys fullmäktigekandidater. Lars Tunkrans står på plats 6, är IT-systemarkitekt, 62 år och bosatt i Smedby. Lars kommer ursprungligen från Mölndal.

Fritidsintressen: Astronomi, historia, SF-serier, både böcker och TV. Föreningsliv.

Favoritmusik: Såväl rock, jazz som country konsumeras.

Vilken politisk fråga är viktigast för dig?
    Idag är den viktigaste frågan att drivmedelspriserna sänks så att Sveriges jordbrukare inte tvingas i konkurs. Vi måste äta även vintern 22/23.

Varför Kristdemokraterna?
    Jag är kristdemokrat därför att jag delar de idéer som kristdemokratin bygger på, Med ett högt och omätbart människovärde som leder till ett samhälle som tar hänsyn till individen. Med insikten om att det inte är meningsfullt att drömma om utopier, därför att vi inte är perfekta utan måste försöka igen och igen att anpassa och göra rätt. Med en vilja att ge alla människor möjlighet att ta beslut om sin egen vardag vad gäller barnomsorg, skola, äldreomsorg och andra tjänster som de offentliga levererar. Med en insikt om att samhällets och naturens resurser måste förvaltas på ett sådant sätt att de inte förbrukas utan kan återanvändas gång på gång.

Jag är kristdemokrat därför att de utmaningar som vi nu ser med inflationsdrivande energi och drivmedelsskatter måste snabbt och praktiskt åtgärdas för att säkra livsmedelsproduktion och distribution. Därför att vård och omsorg i Sverige måste finansieras på nationell nivå för en likvärdig vård i hela landet. Därför att rättsväsendet behöver stärkas och ges befogenheter att effektivt stoppa organiserad brottslighet, Därför att Försvarsmakten måste upprustas med kraft.

Tack för din röst på Kristdemokraterna i kommunvalet den 11 september.

Bli medlem enkelt på kd.nu/medlem

#KDVäsby #kd2022