• Valrörelsen har börjat

Ge oss makt börjar kristdemokraternas valaffischer i årets valrörelse med. Kristdemokraterna vill bland annat få makt att skapa ett samhälle med bättre väder, där det är lättare att bli gripen och där det inte är ett helt företag att starta firma.

Budskapen är medvetet dubbeltydiga, självironiska och fyndiga, samtidigt som de appellerar till partiets huvudfrågor: etik, vård, familj, skola, miljö och företagande. Budskapen innehåller inga konkreta politiska krav utan tanken är att skapa dialog med väljarna hellre än konfrontation med politiska motståndare. Vad sägs till exempel om ett samhälle med lite mer peace, love and understanding där pappor kan bygga fler sandslott och mammor kan läsa fler sagor?

Partiets centrala valkampanj kostar mellan fyra och fem miljoner kronor – bara en tjugondel av LO:s bidrag till socialdemokraterna. Trots det snäva ekonomiska utrymmet räknar kristdemokraterna med att komma upp i åtta procent av rösterna i riksdagsvalet. Partiets centrala valupptakt går av stapeln vid Åhléns i Stockholm lördagen den 22 augusti. Då presenterar kristdemokraterna även sitt valmanifest.

Också här i Värnamo slår kristdemokraterna upp dörrarna till sin valstuga den 22 augusti. I samband med det kommer lokala kristdemokrater att hålla tal. Valstugan, en knuttimrad friggebod med veranda, kommer att lottas ut till ett pris av 50 kronor per lott. När den är öppen kan man få mer information om kristdemokraternas politik med hjälp av personliga samtal och andra informationskanaler.

Valstugan

I valrörelsen, 22/8-20/9, är vår valstuga på Bruno Mathsons plats öppen följande tider:
    Vardagar klockan 15.00-18.00 (c:a)

Lördagar klockan 10.00-13.00

Varje lördag håller någon kristdemokrat tal på Bruno Mathsons plats.

Välkommen!!!

Webbtips

Läs vårt lokala valmanifest!