Detta vill Kristdemokraterna i Värnamo kommun

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Kom och var med

Vill du också vara med och påverka?

Hos oss får du en möjlighet att arbeta för det du tror på och bidra med dina tankar och erfarenheter. Du har chansen att bli en av dem som formar framtiden. Ta den!

BLI MEDLEM I KRISTDEMOKRATERNA

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Kristdemokraterna Värnamo på sociala medier: KDVarnamo

En lugn dag på sta'n med flera långa och sköna samtal. Påfallande många börjar upptäcka @buschebba och gav positiva kommentarer om hennes tal till nationen. Tack för hjälpen med fotot Pär Persson (S)!

Har du bra förslag?
Undrar du över vår… https://t.co/20Z8E9bg8w

I dag besökte Kristdemokraternas gruppledare i Riksdagen, @andreas_carlson, Värnamo. Tillsammans med partiets gruppledare i Kommunfullmäktige, Camilla Rinaldo Miller, besökte han polisen. Här kan du läsa Camillas reflexioner efter besöket. https://t.co/rbt64nCIVB

Våra fyra partier är överens om att fortsätta samarbeta i regionen under namnet Alliansen i Region Jönköpings län. Vi ber om väljarnas fortsatta förtroende att med en ansvarsfull politik utveckla Region Jönköpings län. https://t.co/Uv3bbwFmje

Kristdemokraterna fokuserar på tillgänglighet och på att hela länet ska leva och utvecklas! Det, och partiets valsedlar i kommunvalet, kan du läsa mer om i nya numret av medlemsbladet Vitsippan. https://t.co/2tbviKYlXG

Hämta fler...

lör Maj 26th, 2018

Kristdemokraterna Värnamo

En lugn dag på sta'n med flera långa och sköna samtal. Påfallande många börjar upptäcka Ebba Busch Thor och gav positiva kommentarer om hennes tal till nationen. Tack för hjälpen med fotot Pär Persson (S)! ... Visa merVisa mindre

fre Maj 25th, 2018

Har du bra förslag?
Undrar du över vår politik?
Kom förbi och prata lite. Vi finns i vårt nya snygga tält på vår vanliga plats. Välkommen!
... Visa merVisa mindre

tor Maj 24th, 2018

Kristdemokraterna Värnamo

En av grupperna som studerar valprogrammet "#Välfärdslöftet för Värnamo kommun" under kvällens valworkshop. ... Visa merVisa mindre