Detta vill Kristdemokraterna i Värnamo kommun

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Kom och var med

Vill du också vara med och påverka?

Hos oss får du en möjlighet att arbeta för det du tror på och bidra med dina tankar och erfarenheter. Du har chansen att bli en av dem som formar framtiden. Ta den!

BLI MEDLEM I KRISTDEMOKRATERNA

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Kristdemokraterna Värnamo på sociala medier: KDVarnamo

– EU ska vara gränsöverskridande och ha fokus på övergripande gemensamma intressen, säger Camilla Rinaldo Miller, som kandiderar för Kristdemokraterna i EU-valet. #lagom https://t.co/2oprqqMGav

🇪🇺 EU-VAL ❤ KARNEVAL 🇪🇺

Det var karneval i Värnamo i dag. Mitt i vimlet fanns självklart Kristdemokraterna och presenterade hur ett #lagom EU ser ut.

Många goda samtal och många nyfikna på våra kandidater @skyttedal , @DavidLega , @lizamarianorlin och Camilla Rinaldo Miller

Hela Värnamo visar på Kristdemokraterna - för ett #lagom EU. #3Mandat @skyttedal @DavidLega @lizamaria80 https://t.co/RVOPjnk2qs

🇪🇺 VAD MENAR VI KRISTDEMOKRATER MED ATT EU SKA VARA LAGOM? 🇪🇺

Hitta oss i karnevalsvimlet och kom och prata om vilket EU vi ska ha - superstat eller nationalism? Vi vill att EU ska vara… https://t.co/tVybHvrMHC

🇪🇺 VAD MENAR KD MED ETT LAGOM EU? 🇪🇺

KD tycker att EU ska vara #lagom. EU ska fokusera på frågor som kräver gemensamma lösningar och hålla sig borta från sådant som sköts bättre på nationell nivå. Att kämpa för ett… https://t.co/xrx8hbLSZ5

Hämta fler...

Kristdemokraterna Värnamo

Vår favoritkandidat i EU-valet, Camilla Rinaldo Miller från Bredaryd, vill ha ett EU som är #lagom. Det vill vi också.
Gör som vi - gå och rösta senast den 26 maj och kryssa gärna nummer 17!Jag vill ha ett EU som är lagom.

Budskapet om ett lagom EU handlar helt enkelt om att KD vill ha ett EU som fokuserar på unionens grundläggande uppdrag och gränsöverskridande utmaningar så som internationell brottslighet och miljöhotet. Men ett EU som också håller sig borta från politikområden som sköts bäst på nationell nivå. Så som välfärden.

Den 26:e maj har du möjlighet att göra din röst hörd, för vilket typ av EU-samarbete du vill ha. Så använd din rösträtt för din röst är viktig!

Vill du veta mer om vår EU-politik? Läs mer här: www.kristdemokrater.se/eu

Kristdemokraterna Värnamo

Den 26 maj får du vara med och avgöra i vilken riktning som EU ska utvecklas. Gör det! Och rösta för ett #lagom EU. ... Visa merVisa mindre

Kristdemokraterna Värnamo

EU petar i föräldradagarna.
Borde fokusera på antiterrorism.

Terrornätverken sträcker sig över alla gränser. Samarbete mellan EU-länderna mot terrorism är därför en ödesfråga. Myndigheter måste få tillgång till flygbolagens passagerarinformation. Terroristernas finansieringskanaler måste täppas igen. Vi behöver dessutom utökad samverkan för att utreda, lagföra och straffa återvändande IS-terrorister.

Det finns också frågor som EU inte ska syssla med. KD vill att EU ska bli mer lagom.

Då ska inte EU bestämma över välfärden eller familjepolitiken. Familjerna ska själva bestämma över vem som tar ut föräldradagarna. Det ska inte bestämmas av vare sig Sveriges riksdag eller Brysselbyråkrater.

Den 26:e maj har du möjlighet att göra din röst hörd, för vilket typ av EU-samarbete du vill ha. Vill du vara med och arbeta för ett #lagom EU tillsammans med oss?

Bli medlem här:
kd.nu/blimedlem

sön maj 19th, 2019

Kristdemokraterna Värnamo

Med nuvarande opinionssiffror har Liza-Maria Norlin chans att komma in i EU-parlamentet. Ta chansen att lära känna en EU-kandidat som vet hur man gör skillnad.
Liza-Maria Norlin, EU-valet 2019 - allt annat än #lagom🇪🇺 EU-VALDEBATT
Tisdag 21 maj 18:00 på Harrys Jönköping

Välkomna att höra Liza-Maria Norlin (KD), Anders Rickman (L) och Eric Luth (C) debattera EU-frågor.

Visa på Facebook
  • Följ oss på sociala medier: