Detta vill Kristdemokraterna i Värnamo kommun

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Kom och var med

Vill du också vara med och påverka?

Hos oss får du en möjlighet att arbeta för det du tror på och bidra med dina tankar och erfarenheter. Du har chansen att bli en av dem som formar framtiden. Ta den!

BLI MEDLEM I KRISTDEMOKRATERNA

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Kristdemokraterna Värnamo på sociala medier: KDVarnamo

Det finns ingen regering som ensam kommer kunna lösa migrationsfrågan. Det behövs en bred parlamentarisk utredning där alla partier ingår.
#agenda

Jag menar att det ultimata inflytandet SD kan få över svensk politik, är när borgerliga partiet avstår från att rösta för sin egen statsministerkandidat och mot sin egen politik.
#agenda

Jag tycker man ska ta chansen att ge Sverige en ny riktning på onsdag.
En Alliansregering som styr Sverige i enlighet med Alliansens politik.
#agenda

Samhällsbyggnadsnämndens ordförande, @hakanjohansson (KD), var stolt och glad när Värnamo utsågs till årets kulturmiljökommun vid Riksantikvarieämbetets höstmöte i Stockholm.

Hämta fler...

lör Nov 10th, 2018

Kristdemokraterna Värnamo

Här är vi från Värnamo på Kristdemokraternas höstkonvent i Nässjö. Vi har antagit budget och ny verksamhetsplan med sikte på valsuccé 2022. #bästakddistrikt ... Visa merVisa mindre

fre Nov 9th, 2018

tor Nov 8th, 2018

Kristdemokraterna Värnamo

‪Samhällsbyggnadsnämndens ordförande, Håkan Johansson - KD, var stolt och glad när Värnamo utsågs till årets kulturmiljökommun vid Riksantikvarieämbetets höstmöte i Stockholm.‬Värnamo årets kulturmiljökommun! Delegationen från Värnamo tillsammans med riksantikvarie Lars Amréus.
”Värnamo kommun arbetar sedan flera år målmedvetet med att lyfta kulturarvet och synliggöra kulturmiljöer. Kommunen samverkar med många olika aktörer för att bevara och utveckla olika kulturmiljöer och för att göra medborgarna delaktiga i kulturmiljöarbetet.”
... Visa merVisa mindre

Visa på Facebook
  • Följ oss på sociala medier: