Detta vill Kristdemokraterna i Värnamo kommun

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Kom och var med

Vill du också vara med och påverka?

Hos oss får du en möjlighet att arbeta för det du tror på och bidra med dina tankar och erfarenheter. Du har chansen att bli en av dem som formar framtiden. Ta den!

BLI MEDLEM I KRISTDEMOKRATERNA

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Kristdemokraterna Värnamo på sociala medier: KDVarnamo

I dag har vi tagit ett sista farväl av vår partivän Herrmy Nenkert Pettersson, som har betytt så mycket för Kristdemokraterna och för vår partiavdelning alltsedan partiets grundande 1964. Vila i frid - du fattas… https://t.co/q0vpcqZQwM

- I Värnamo samarbetar vi främst med Alliansen, förklarar Camilla Rinaldo Miller (KD):
Ebbas SD-lunch får ingen lokal uppföljare, https://t.co/AZRxkOxSWN

"Vi svenskar har inte begärt mycket av världen. En bit jord i norra Europas utkant att få kalla vår egen. Men vi tog vår lott och skapade tillsammans välstånd och ett välfärdssamhälle.

Och därför vet jag att om vi… https://t.co/AHTqPqgCwH

"När man inte trodde att debattnivån i Sverige kunde sjunka mer då tar socialdemokraterna fram en spade och börjar gräva. Det är brunsmetning. Lögner om abortmotstånd. Och personliga attacker på kvinnors utseende… https://t.co/dBNePN9WS3

Hämta fler...

tor jul 11th, 2019

Kristdemokraterna Värnamo

I dag har vi tagit ett sista farväl av vår partivän Herrmy Nenkert Pettersson, som har betytt så mycket för Kristdemokraterna och för vår partiavdelning alltsedan partiets grundande 1964. Vila i frid - du fattas oss.

TILL MINNE

Herrmy Nenkert Pettersson har gått ur tiden. Hon var för oss kristdemokrater i Värnamo en mycket aktad och respekterad person. Med sitt enorma engagemang, idoghet och smittande glädje, var hon en förebild, uppmuntran och utmaning för alla oss andra i partiet. Herrmy engagerade många till att ställa upp i politiken, men också att göra praktiska insatser vid olika partimöten.

Under många år var Herrmy ordförande för lokalavdelningen och när hon lämnat över stafettpinnen blev hon ordförande i kristdemokraternas lokala seniorförbund. Politiskt var Herrmy drivande i många frågor, både i kulturnämnden och i kommunstyrelsen. Hon hade ett hjärta som slog för de socialt utsatta, för barnen och familjerna. Hon var en idéspruta och engagerade sig i många sakfrågor. En sådan var Vråenvägen, som kom till på hennes initiativ.

Herrmy var en välkänd och uppskattad person bland många kristdemokrater runt omkring i landet. Hon var med och bildade Kristdemokraternas seniorförbund.

Vi minns och saknar henne som en god vän och kamrat och önskar henne vila i frid!

För Kristdemokraterna i Värnamo
Christer Fjordevik

sön jul 7th, 2019

Kristdemokraterna Värnamo

Och därför vet jag att om vi kommer samman – så kan vi minska samhällsklyftorna. Återvinna tryggheten. Bygga upp vår välfärd. Och förnya vår samhällsgemenskap.

Men de kräver att vi höjer vår röst för de förbisedda och de bortglömda."

Ebba Busch Thor (KD) i Almedalen 2019

Gå med i KD!
KD.nu/blimedlem

lör jul 6th, 2019

Kristdemokraterna Värnamo

"När man inte trodde att debattnivån i Sverige kunde sjunka mer då tar socialdemokraterna fram en spade och börjar gräva. Det är brunsmetning. Lögner om abortmotstånd. Och personliga attacker på kvinnors utseende och klädsel.

Och istället för att då vila trygga i sina egna värderingar har liberalerna först blivit skrämda av – och sedan skrämt upp sig själva – med historier om högerspöken.

Ebba Busch Thor (KD) i Almedalen 2019

Gå med i KD!
KD.nu/blimedlem

lör jul 6th, 2019