Detta vill Kristdemokraterna i Värnamo kommun

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Kom och var med

Vill du också vara med och påverka?

Hos oss får du en möjlighet att arbeta för det du tror på och bidra med dina tankar och erfarenheter. Du har chansen att bli en av dem som formar framtiden. Ta den!

BLI MEDLEM I KRISTDEMOKRATERNA

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Kristdemokraterna Värnamo på sociala medier: KDVarnamo

Kristdemokraterna har bäst äldreomsorgspolitik tycker väljarna.
(Dagens Samhälle)

Förkrossande stort stöd för KD och Ms linje vid dagens @EPP möte idag. Ungerska Fidesz utesluts på obestämd tid med tydliga krav på att återupprätta förtroendet för att de verkligen står upp för rättsstatens principer på ett sätt som är värdigt en modern demokrati. Bra dag.

KD GÅR SOM EN RAKET!

@buschebba leder Demoskops förtroendemätning. Inför EU-valet visar det sig också att vår toppkandidat @skyttedal har näst högst förtroende av alla kandidater och… https://t.co/bb2qjRWv2m

Brottsligheten mot äldre är inte bara en skam utan en högst lukrativ verksamhet som göder organiserad brottslighet. Skärp straffen för brott som riktar sig mot äldre och ge polisen ökade resurser. Skriver jag med @TorstenElofsson i @Kvallsposten.

Hämta fler...

fre mar 22nd, 2019

Tack Arnold Carlzon!NU GÖR VI DET ENKLARE ATT ÅKA BUSS OCH TÅG

Kristdemokraterna har länge varit jobbat för en utvecklad service till resenärerna på bussar och tåg. Nu tas första stegen med enklare biljettsystem och teknik för bättre service till resenärerna.

- Äntligen börjar vi nu göra det enklare och smidigare att åka kollektivtrafik. Ett steg för en kollektivtrafik man kan lita på. Nästa steg bör vara att utveckla Närtrafiken för att förenkla för människor som inte har tillgång till den traditionella kollektivtrafiken, säger Arnold Carlzon Kristdemokraternas 1:a namn i nämnden för trafik, infrastruktur och miljö

tor mar 21st, 2019

Kristdemokraterna Värnamo

Kristdemokraterna har bäst äldreomsorgspolitik tycker väljarna.
(Dagens Samhälle)

mån mar 18th, 2019

KD GÅR SOM EN RAKET!

Ebba Busch Thor leder Demoskops förtroendemätning. Inför EU-valet visar det sig också att vår toppkandidat Sara Skyttedal har näst högst förtroende av alla kandidater och David Lega ligger också i förtroendetoppen. Mycket lovande inför en valrörelse och vi är mycket taggade!

Vill du stödja KD i EU-valet? Bli medlem!
KD.nu/blimedlem

Undersökningen i sin helhet:
www.aftonbladet.se/nyheter/a/oRjV4m/han-har-hogst-fortroende-bland-eu-kandidaterna-gladjande/

sön mar 17th, 2019

Kristdemokraterna Värnamo

I går var vi på årsmöte med #bästakddistrikt - härligt mingel, debattsugna deltagare och många viktiga beslut. Dessutom fick vi lyssna till en av Kristdemokraternas toppkandidater i EU-valet David Lega .
Årsmötet valde vår egen Camilla Rinaldo Miller till ordförande och biföll rikstingsmotioner som:
👍 Förbjud generellt tiggeriförbud och verka för mänskliga levnadsvillkor för EU:s romska befolkning.
👍 Främja integrationen - återinför permanenta. uppehållstillstånd som norm
👍 Märk reklam med retuscherade kroppsbilder.
👍 Inför obligatoriska kuratorssamtal.

Visa på Facebook
  • Följ oss på sociala medier: