Detta vill Kristdemokraterna i Värnamo kommun

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Kom och var med

Vill du också vara med och påverka?

Hos oss får du en möjlighet att arbeta för det du tror på och bidra med dina tankar och erfarenheter. Du har chansen att bli en av dem som formar framtiden. Ta den!

BLI MEDLEM I KRISTDEMOKRATERNA

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Kristdemokraterna Värnamo på sociala medier: KDVarnamo

Crash Course i kristdemokrati - de idéer som är grunden för Kristdemokraternas politik.

NÄR? Måndagen den 21 oktober klockan 18.
VAR? Exposkolan, som ligger i Östboskolan, som ligger på Expovägen, som ligger i Värnamo.
VEM? Riksdagsledamoten Michael Anefur från Kristianstad.

”Nästan en tredjedel av alla svenskar undviker att gå ut i sitt eget bostadsområde för att man är otrygg. Det är verkligheten.”

Ebba Busch Thor i partiledardebatten i SVT Agenda.

”Förebyggande åtgärder är viktigt. Men lika lite som en cancerpatient kan botas med ’ett äpple om dagen håller doktorn borta’, kan män som begått våldtäkter dömas till förebyggande åtgärder.”

Ebba Busch Thor i partiledardebatten i SVT Agenda.

”Anledningen till att det fortfarande käbblas om migrationsfrågan är för att Socialdemokraterna, Moderaterna och Sverigedemokraterna inte kan tänka sig att sätta sig ner och diskutera. Trots att de i allt väsentligt tycker lika.”

Ebba Busch Thor i partiledardebatten i SVT Agenda

Hämta fler...

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons.
Type: OAuthException
Code: 190
Subcode: 460
Please refer to our Error Message Reference.
  • Följ oss på sociala medier: