Detta vill Kristdemokraterna i Värnamo kommun

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Kom och var med

Vill du också vara med och påverka?

Hos oss får du en möjlighet att arbeta för det du tror på och bidra med dina tankar och erfarenheter. Du har chansen att bli en av dem som formar framtiden. Ta den!

BLI MEDLEM I KRISTDEMOKRATERNA

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Kristdemokraterna Värnamo på sociala medier: KDVarnamo

TACK VÄRNAMO!

8,7 % = från 1 till 2 mandat i EU-parlamentet!
15,1 % = näst största alliansparti i Värnamo kommun!
23,4 % i Rydaholms valdistrikt!
#lagom 😎 https://t.co/YSs2iFueUk

MAKE EU LAGOM AGAIN

🚫 EU ska inte vara en superstat!
🚫 EU ska inte vara nationalistisk splittring!
🇪🇺 EU ska vara en familj av stater!

I dag kan du lägga din röst för ett #lagom EU - gör det och kryssa @skyttedal , @DavidLega , @lizamarianorlin eller Camilla Rinaldo Miller

Vår favoritkandidat i EU-valet, Camilla Rinaldo Miller, firade dubbla halvsekel tillsammans med sin Henrik i dag. Naturligtvis var vi kristdemokrater på plats för att uppvakta kommunfullmäktiges första kvinnliga… https://t.co/LRgubEOy2h

Dagen innan EU-valet. Alla partier är ute. @KDVarnamo har godast kaffe och godis. Bara @kdriks vet hur man gör EU #lagom. Kryssa gärna @skyttedal @DavidLega @lizamaria80 eller Camilla Rinaldo Miller

HUR MYCKET SKA EU BESTÄMMA ÖVER SVENSK VÄLFÄRD?

Missa inte när @buschebba (KD) möter Jonas Sjöstedt (V) i SVT1 Morgonstudion nu 07.50

Bli medlem du också: https://t.co/qRlVR2xpOi
För ett #lagom EU https://t.co/LaBe3rksdr

Hämta fler...

mån maj 27th, 2019

TACK VÄRNAMO!

8,7 % = från 1 till 2 mandat i EU-parlamentet!
15,1 % = näst största alliansparti i Värnamo kommun!
23,4 % i Rydaholms valdistrikt!
#lagom 😎

Kristdemokraterna Värnamo

Mammor förändrar världen. Från de första sparkarna i magen till tonårstrots finns de där. Mammas trygga hand finns där när barnet tar sitt första steg och håller i hela vägen. Genom skrapsår på knän, läxförhör till den första flytten från hemmet.

Mammor är ovärderliga, för i trygga familjer växer det upp trygga individer. Men vi vet också att många mammor inte får vardagspusslet att gå ihop. De känner att de inte räcker till. Tittar man på statistiken är det uppenbart att många mammor lever under hög press. Kvinnor har betydligt högre sjukskrivningstal än män. Sjukskrivningarna fördubblas bland mammor efter det andra barnet har fötts. Det behövs en familjevänlig politik och arbetsmarknad. Därför vill vi ha:

✔️ Trygg förlossningsvård
✔️ Mammavänlig arbetsmarknad
✔️ Helt fri föräldraförsäkring
✔️ Sänkt skatt för att öka familjernas ekonomiska marginaler
✔️ Utökat föräldrastöd

Gå och rösta!

Idag är det val. Det är en högtidsdag för demokratin. Alla som genuint älskar folkstyret borde ta chansen att rösta, oavsett hur man röstar.

Det har varit en smutsig valrörelse, full av falska beskyllningar, halvsanningar och rena lögner. KD, som gått starkt framåt i opinionen, har blivit de populistiska ”antipopulisternas” huvudfiende.

Om du gillar det vi står för - ett EU som inte gör för lite på sina kärnområden och inte för mycket på de områden vi bättre beslutar om hemma i Sverige - utan ett EU som är lagom, då hoppas jag att du röstar på oss.

Vi vill att EU ska ha kraftfull åtgärder för att bekämpa klimathot, gränsöverskridande brottslighet, främja handel och mänskliga rättigheter. Men vi säger bestämt nej till att EU ska ha rätt att ta ut skatt och lägga sig i föräldraledighet och arbetsrätt.

Om du dessutom ogillar politiker och partier som är mer besjälade av att kleta osanningar på andra än att svara på vad de vill med EU, ja då har du ännu en anledning. Dessutom har vi visat gång på gång att vi är modiga och håller var vi lovar. Vi fällde DÖ, vi har varit att lita på i regeringsfrågan och vi är det enda partiet som klivit upp ur sandlådan och är beredda att prata med alla ör att få igenom den politik vi lovat väljarna.

Men allra viktigast. Utnyttja din demokratiska rättighet. Gå och rösta idag!

Kristdemokraterna Värnamo

DIN RÖST RÄKNAS! - Rösta på Kristdemokraterna för ett #lagom EUGå och rösta idag!

Kristdemokraterna tycker att EU ska fokusera på frågor som kräver gemensamma lösningar, och hålla sig borta från sådant som bättre sköts på nationell nivå - så som välfärden. EU ska vara lagom.

Nu har du möjlighet att göra din röst hörd, för vilket typ av EU-samarbete du vill ha. Gå och rösta idag!

Läs mer om Kristdemokraternas EU-politik här: kristdemokraterna.se/eu/

MAKE EU LAGOM AGAIN

🚫 EU ska inte vara en superstat!
🚫 EU ska inte vara nationalistisk splittring!
🇪🇺 EU ska vara en familj av stater som samarbetar om gemensamma angelägenheter!

I dag kan du lägga din röst för ett #lagom EU - gör det och kryssa gärna Sara Skyttedal , David Lega , Liza-Maria Norlin eller Camilla Rinaldo Miller

www.facebook.com/137752179593270/posts/2259954857372981?sfns=mo

Visa på Facebook
  • Följ oss på sociala medier: