• Kristdemokraternas snyggaste hemsida?

I Värnamo hittade vi den hemsida som kan utnämnas till kristdemokraternas snyggaste. Detta enligt veckans nummer av tidningen Kristdemokraten (nr. 34, fredag 21 augusti), som för övrigt kommer ut med ett specialnummer om Värnamo fredagen den 4 september.

Här finns nyheter från partiet likväl som senaste nytt om Clintons snedtramp, motiverar journalisten Ulrika Nordin fortsättningsvis. Sidan uppdateras varje dag och är försedd med en klocka som visar aktuell tid världen över.

Vi tackar för det uppmuntrande omdömet och fortsätter med vår webbsatsning, glada i hågen. Även fast inte klockan visar tiden över hela världen (om nu inte Värnamo är hela världen förstås…) och vi inte orkar uppdatera riktigt varje dag, händer det ändock en hel del på vår webbplats. Nu fungerar till exempel Värnamodebatten, vårt elektroniska debattforum för lokalpolitisk debatt i Värnamo kommun. Dessutom har vi installerat en godbit för alla spelsugna, en javaversion av Breakout! – ett kultspel med nästan gameboykänsla. Den som vill hänga med i vad som rör sig på vår webbplats gör klokt i att prenumerera på vårt elektroniska nyhetsbrev som kommer ut ungefär en gång i veckan, eller när det behövs.

På lördag den 29 augusti får Värnamo besök av kristdemokraternas partiledare, Alf Svensson. Han håller tal för alla marknadsbesökare på Bruno Mathsons plats klockan 12.00-12.30, därefter finns det möjlighet att slå sig ner och ta en kopp kaffe tillsammans med kristdemokraternas ordförande. Vår lokala riksdagskandidat, Maria Larsson, från Gnosjö finns också med vid det tillfället, liksom ett gäng unga kristdemokrater från KDU som gör sta’n osäker.

Innan detta inträffar kan man naturligtvis beskåda partiledare Svensson i sin hemmiljö, Gränna, hos Loket i TV4 – på söndag klockan 19.00.