• Stefan & Christer tycker att det är hög tid för människan

De vill skapa trygghet och valfrihet. De vill forma ett samhälle med mänskliga mått. Så presenterades Stefan & Christer (Thorsén & Fjordevik) när de skulle tala utanför Kristdemokraternas valstuga på Flanaden i Värnamo i lördags.

Lördagen den 31 augusti var det Långlördag i Värnamo city. En lördag mitt under brinnande valrörelse måste naturligtvis de politiska partierna finnas med. Alltså hade alla valstugor, och Folkpartiets valbyrå, öppet, med ett varierande utbud av aktiviteter.

Utanför Kristdemokraternas valstuga var det full aktivitet. Man delade ut ballonger till barnen och sålde glass för brinnande i livet. Glassen, Alfs Polka Supreme, är en kristdemokratiskt vit, svalkande och äkta vaniljglass effektfullt dekorerad med en polkagrisstång och den introducerades vid Alf Svenssons besök i Värnamo lördagen innan.

Förutom kommunalrådskandidaten Christer Fjordevik och toppnamnet på landstingsvalsedeln Stefan Thorsén presenterade kristdemokraterna sina övriga kandidater i kommunfullmäktigevalet. Bland annat talade Margareta Lindahl, andranamn på värnamolistan, engagerat om en av sina hjärtefrågor – öka satsningen på rehabiliteringsåtgärder.

Stefan Thorsén, Kristdemokratisk landstingskandidat.

Christer Fjordevik, Kristdemokraternas kommunalrådskandidat. (Foto: Fotograf Mäster Olof)

Läs Margareta Lindahls uttalande om rehabilitering i [Vad väntar regeringen på?]

Läs om [Alf Svenssons besök i Värnamo]