• Adventsauktion med solidaritet och nomineringar

Solidaritet är att dela med sig en smula av sitt hjärta. Kristdemokraterna Värnamo startade sin försenade höstkampanj med en välbesökt adventsfest. Adventsauktionen inbringade över 10 000 kronor.

Fredagen den 29 november samlades värnamos kristdemokrater till sin årliga adventsfest med auktion. I år hölls den i församlingshemmet i Värnamo. Festen inleddes med att Ingrid Ekström delade med sig av sina tankar inför advent – en tid för ljus, rättvisa och solidaritet. I samband med det spelade Håkan Johansson adventsmusik med jazzig prägel på piano.

Festen fortsatte med kaffeservering, lotterier och en presentation av Kristdemokraternas nomineringar till nämnder och styrelser i Värnamo kommun. Efter det tog Kristdemokraternas ständige auktionsutropare, Stefan Thorsén, över klubban.
    Tillsammans inbringade festen 10 738 kronor att fördelas mellan Kristdemokraterna och Seniorförbundet i Värnamo.