• Morgan vann cykeln

– Cykeln ska min fru få i försenad födelsedagspresent, förklarade Morgan Anderberg från Rydaholm när han tog emot cykel och cykelnyckel från Kristdemokraternas Camilla Rinaldo Miller och Monica Johnsson vid en enkel prisutdelning på Vråen i Värnamo.

Under valrörelsen hade Kristdemokraterna en tävling vid valstugan där första och enda pris var en ny cykel. Det gällde att gissa rätt på 15 kristdemokratiska kommunfullmäktigekandidaters yrken. Av de som hade alla rätt var Morgan Anderberg från Rydaholm den som kom närmast på skiljefrågan. 10,77 % gissade han att Kristdemokraterna skulle få i valet till Värnamo kommunfullmäktige och enligt Valmyndigheten blev det 10,67 %.

Toppkandidaterna Camilla Rinaldo Miller, Bredaryd (ordförande för Kristdemokraterna Värnamo), och Monica Johnsson, Rydaholm, gratulerade förstapristagaren vid en enkel ceremoni på Vråen i Värnamo.

– Tack alla ni som besökte vår valstuga under några fina veckor i början av september! sade de som avslutning på prisutdelningen.