• Kristdemokraterna presenterar vinnarlag

Några av spelarna i det kristdemokratiska laget i Värnamos nämnder och styrelser kommande mandatperiod: Håkan Johansson, v. ordf. Upphandlingsnämnden, Xhilda Bushati, Finnvedsbostäders styrelse, Ibrahim Candemir, v. ordf. Tekniska nämnden, Johannes Sunesson, Miljö- och stadsbyggnadsnämnden och Gabriella Lönn, v. ordf. Kulturnämnden. (Foto: Susanne Prien)

– Vi satsar på ett vinnarlag kommande mandatperiod, sade Kristdemokraternas informationsansvarige Håkan Johansson när han hälsade välkommen till presentationen av Kristdemokraternas laguppställning i Värnamos nämnder och styrelser 2011-2014.

– Vi har lyckats hitta en härlig blandning av unga talanger och rutinerade seniorer, fortsatte han. Alla har sina olika styrkor – forwards, försvarare, mittfältare – och tillsammans blir det ett slagkraftigt team, kort sagt ett vinnarlag!

– När jag gick med i partiet trodde jag inte att jag skulle få något uppdrag nu utan att man hellre ville ha äldre, men Kristdemokraterna i Värnamo är väldigt duktiga på att lyfta fram ungdomar, säger Gabriella Lönn, Rydaholm. Gabriella, som drev en lyckad personvalskampanj och snart tar studenten får förtroendet att vara vice ordförande i Kulturnämnden.

– Nästan allt handlar om miljö idag och jag vill vara med och ge en ungdomlig syn på de här frågorna, säger Johannes Sunesson, också Rydaholm. Han startade en kdu-avdelning i Värnamo tidigare i år och får nu en ordinarie plats i Miljö- och stadsbyggnadsnämnden.

– Jag är stolt över att vara med i en grupp med så många olika bakgrunder och erfarenheter – och speciellt stolt över ungdomarna, säger Ibrahim Candemir, Värnamo, som är en verklig senior i Kristdemokraterna. Han har ägnat många år åt fritidspolitik, de senaste mandatperioderna som vice ordförande i Fritidsnämnden. Nu gör han som sin förvaltningschef och tar över motsvarande uppdrag i Tekniska nämnden.

Övriga ordförande är Christer Fjordevik, Kommunfullmäktige och dess valberedning, Arnold Carlzon, Omsorgsnämnden (tidigare i Medborgarnämnden) och Gunnar Crona, Värnamo energi. Övriga vice ordförande är Håkan Johansson, den nyinrättade Upphandlingsnämnden.

Camilla Rinaldo Miller blir gruppledare i kommunfullmäktigegruppen och därmed också Kristdemokraternas lagkapten i Värnamo kommunfullmäktige . Vice gruppledare är Gunnar Crona.

Kristdemokraternas lag i Värnamo kommuns nämnder och styrelser 2011-2014

Ordinarie Ersättare