• Ministerbesök på Bredaryds marknad

Torbjörn Eriksson, Per-Åke Eriksson, Maria Larsson, Stig Claesson och Håkan Johansson var med och kampanjade för Kristdemokraterna Värnamo på Bredaryds marknad. (Foto: Arnold Carlzon)

Självklart passade Kristdemokraterna i Värnamo på tillfället att sprida sina idéer för ett mänskligare Värnamo bland besökarna på Bredaryds marknad. Det var många som passade på att stanna till och prata politik över en kopp kaffe.

Dagen till ära hade Äldre- och folkhälsominister Maria Larsson (KD) rest ända från Harpsund i Sörmland bara för att vara med på marknaden. Där samtalade hon med väljare och passade även på att dela ut utmärkelsen årets bredarydsbo. I år blev det biokommittén i Bredaryds bygdegårdsförening, som fick priset för sitt arbete med biografen i Bredaryd.

Efter marknaden var det dags för fotboll mellan Alliansen och oppositionspartierna i bygden. Kristdemokraterna i det blå laget, Camilla Rinaldo Miller, Bredaryd, Stig Claesson, Värnamo och Ibrahim Candemir, Värnamo bidrog starkt till slutresultatet, 7-4 till Alliansen. Bland annat gjorde Camilla ett lysande mål! Stig gick ut hårt som vanligt och spelade så att hälsenan gick av, med sex veckor i gips som följd.

Äldre- och folkhälsominister Maria Larsson samtalade med besökarna på Bredaryds marknad. (Foto: Håkan Johansson)