Vi levererar i kommunen och riksdagen

I valet lovade Kristdemokraterna mindre barngrupper i förskolan. Bara några
månader efter valet kan vi nu leverera, både i kommunen och i riksdagen.

– I Huddinge storsatsar vi på mindre barngrupper i förskolan. Nu har vi fått igenom en KD-M-budget i riksdagen där vi satsar mer pengar än den nuvarande regeringen på att minska barngrupperna. Det kommer att ge resultat i Huddinges förskolor, säger Karl Henriksson (KD), ordförande i förskolenämnden.

Bygg cykelvägen genom Flemingsbergsskoe

Trafikverket vill i samband med bygget av Tvärförbindelsen Södertörn bygga en omväg för cykelvägen istället för en rak sträcka.

Vi kommer fortsätta kämpa för att bygga en cykelväg genom Flemingsbergsskogen.

Konceptförskola i Sjödalen

I onsdags invigdes Ängens förskola i Sjödalen

– Det är ett nytt tillfälle att fira, att vi är en kommun som utvecklas hela tiden och som faktiskt utvecklas till det bättre. Det här massiva byggprogrammet som vi har genomfört och fortsätter att genomföra är en viktig del, säger Karl Henriksson (KD) ordförande i förskolenämnden och kommunalråd.

Förskolan är den femte konceptförskolan som Huddinge Samhällsfastigheter tagit fram.

– Det handlar om att att göra byggprocessen utav förskolorna billigare och enklare, förklarar Tomas Hansson (KD), Huddinge Samhällsfastigheters ordförande.

Foto: Huddinge Samhällsfastigheter

Ny förskola i Skogås

På kommunfullmäktige den 5 november beslutades det att bygga en ny förskola i Skogås.
– En ny fräsch förskola i ett av Skogås mest centrala lägen innebär ett fantastiskt steg framåt för många familjer i Skogås. Nya Svalan kommer att både vara kollektivtrafiknära och naturnära, med en stor och välplanerad utegård. Genom att också vara anpassat för ”nattis” kommer vi ge nya möjligheter att få ihop livspusslet för familjer där föräldrarna jobbar på obekväma arbetstider, säger Karl Henriksson (KD), förskolenämndens ordförande och kommunalråd.