Bygg cykelvägen genom Flemingsbergsskoe

Trafikverket vill i samband med bygget av Tvärförbindelsen Södertörn bygga en omväg för cykelvägen istället för en rak sträcka.

Vi kommer fortsätta kämpa för att bygga en cykelväg genom Flemingsbergsskogen.

Konceptförskola i Sjödalen

I onsdags invigdes Ängens förskola i Sjödalen

– Det är ett nytt tillfälle att fira, att vi är en kommun som utvecklas hela tiden och som faktiskt utvecklas till det bättre. Det här massiva byggprogrammet som vi har genomfört och fortsätter att genomföra är en viktig del, säger Karl Henriksson (KD) ordförande i förskolenämnden och kommunalråd.

Förskolan är den femte konceptförskolan som Huddinge Samhällsfastigheter tagit fram.

– Det handlar om att att göra byggprocessen utav förskolorna billigare och enklare, förklarar Tomas Hansson (KD), Huddinge Samhällsfastigheters ordförande.

Foto: Huddinge Samhällsfastigheter

Ny förskola i Skogås

På kommunfullmäktige den 5 november beslutades det att bygga en ny förskola i Skogås.
– En ny fräsch förskola i ett av Skogås mest centrala lägen innebär ett fantastiskt steg framåt för många familjer i Skogås. Nya Svalan kommer att både vara kollektivtrafiknära och naturnära, med en stor och välplanerad utegård. Genom att också vara anpassat för ”nattis” kommer vi ge nya möjligheter att få ihop livspusslet för familjer där föräldrarna jobbar på obekväma arbetstider, säger Karl Henriksson (KD), förskolenämndens ordförande och kommunalråd.

De kommande fyra åren

Kristdemokraterna, Moderaterna, Liberalerna, Centerpartiet, Drevvikenpartiet, och Huddingepartiet kommer att fortsätta att styra i Huddinge.

– Det känns bra att bygga vidare på ett välfungerande samarbete som haft kraft och förmåga att göra kommunen till en bättre plats att bo och arbeta i, säger Karl Henriksson (KD), kommunalråd och gruppledare.

Vi fortsätter inneha två mandat i kommunfullmäktige. Den nya kommunfullmäktigegruppen kommer bestå utav  Karl Henriksson (gruppledare och kommunalråd) och Stephanie Hansson som ordinarie ledamöter. Dennis Åström Ullström (ersättare i kultur– och fritidsnämnden) och Gorges Barkho (ledamot i grundskolenämnden) som ersättare.

– Det är jättekul att tillsammans med mina kollegor som sitter i kommunfullmäktig få möjlighet att jobba hårt för att förbättra livet för våra medborgare i Huddinge, säger Gorges Barkho (KD), ersättare i kommunfullmäktige.

Från vänster: Christian Ottosson (C), Ingalill Söderberg (DP), Karl Henriksson (KD), Lars Björkman (HP), Daniel Dronjak (M). På affisch: Malin Danielsson (L).