Ny förskola i Skogås

På kommunfullmäktige den 5 november beslutades det att bygga en ny förskola i Skogås.
– En ny fräsch förskola i ett av Skogås mest centrala lägen innebär ett fantastiskt steg framåt för många familjer i Skogås. Nya Svalan kommer att både vara kollektivtrafiknära och naturnära, med en stor och välplanerad utegård. Genom att också vara anpassat för ”nattis” kommer vi ge nya möjligheter att få ihop livspusslet för familjer där föräldrarna jobbar på obekväma arbetstider, säger Karl Henriksson (KD), förskolenämndens ordförande och kommunalråd.

De kommande fyra åren

Kristdemokraterna, Moderaterna, Liberalerna, Centerpartiet, Drevvikenpartiet, och Huddingepartiet kommer att fortsätta att styra i Huddinge.

– Det känns bra att bygga vidare på ett välfungerande samarbete som haft kraft och förmåga att göra kommunen till en bättre plats att bo och arbeta i, säger Karl Henriksson (KD), kommunalråd och gruppledare.

Vi fortsätter inneha två mandat i kommunfullmäktige. Den nya kommunfullmäktigegruppen kommer bestå utav  Karl Henriksson (gruppledare och kommunalråd) och Stephanie Hansson som ordinarie ledamöter. Dennis Åström Ullström (ersättare i kultur– och fritidsnämnden) och Gorges Barkho (ledamot i grundskolenämnden) som ersättare.

– Det är jättekul att tillsammans med mina kollegor som sitter i kommunfullmäktig få möjlighet att jobba hårt för att förbättra livet för våra medborgare i Huddinge, säger Gorges Barkho (KD), ersättare i kommunfullmäktige.

Från vänster: Christian Ottosson (C), Ingalill Söderberg (DP), Karl Henriksson (KD), Lars Björkman (HP), Daniel Dronjak (M). På affisch: Malin Danielsson (L).

Vill du jobba med KD-politik i Huddinge?

Kristdemokraterna i Huddinge har gjort ett framgångsrikt val och kommer att fortsätta styra Huddinge i en koalition tillsammans med Allianspartierna och lokala partier. Vi söker nu en politisk sekreterare på deltid (minst 50%) med tillträde 1 januari eller efter överenskommelse.

Du kommer att jobba tillsammans med vårt kommunalråd och våra förtroendevalda i nämnder och styrelser. Vi söker dig som har ett stort politiskt intresse. Vi förväntar oss att du är initiativrik, utåtriktad och van att arbeta under tidspress. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du skall vara analytisk, resultatinriktad och kunna arbeta självständigt.

För tjänsten krävs att du delar de kristdemokratiska värderingarna. Som sökande måste du vara samarbetsinriktad och tycka om att ge service samt ha lätt för att snabbt sätta dig in i nya frågor. Du har förståelse för och helst erfarenhet av den politiska tjänstemannens roll. I arbetsuppgifterna ingår att kunna representera partiet i kommunledning och kommunalrådsberedning vid kommunalrådets frånvaro. Du ska dessutom bistå i det lokala partiarbetet och du adjungeras till partiavdelningens styrelse. Förmåga att producera debatt- och nyhetsartiklar och hantera webbsidor, sociala medier och presskontakter är ett krav.

Arbetet sker företrädesvis kontorstid men kvällsarbete och helgarbete förekommer. Placering i kommunhuset i Huddinge. Lön och övriga villkor enligt avtal. Skicka din ansökan med CV och referenser senast den 12 november till karl.henriksson@kristdemokraterna.se

För frågor, kontakta: Kommunalråd Karl Henriksson karl.henriksson@kristdemokraterna.se, tel 08-535 313 51

Huddinge representerar i landstinget

Nu är samtliga  landstingsröster  räknade. Vi är mycket glada över att ha gått fram i landstingsvalet i Huddinges valkrets sydost och att vi har hela fyra företrädare från just Huddinge.

Karl Henriksson, ordinarie ledamot i landstinget och gruppledare i Huddinge
Stephanie Hansson, 3:e ersättare i landstinget och ledamot i kommunfullmäktige i Huddinge
Gorges Barkho, 2:e ersättare i landstinget och ersättare i kommunfullmäktige i Huddinge.
Dennis Åström Ullström, 1:e ersättare i landstinget och ersättare i kommunfullmäktige i Huddinge

– Tack för förtroendet att representera Kristdemokraterna i Sveriges näst största folkvalda församling, Stockholms läns landstingsfullmäktige. Ett särskilt tack till de 448 som valde att kryssa mitt namn! Jag ska göra mitt bästa för att förvalta det förtroendet och idogt jobba för en sjukvård och kollektivtrafik som man kan lita på, säger Karl Henriksson (KD).