VÅRA VIKTIGASTE FRÅGOR

Vårt mål är ett Lidingö där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett Lidingö som håller samman.

• Äldreomsorg
  • Sjukvård
  • Miljö

Senaste Inläggen

Facebook Posts

Glad Midsommar! 💙🇸🇪 ... See MoreSee Less
View on Facebook
Här kommer presentation av kandidat 7!💙Vem är du?Mitt namn är Thor-Björn Schiller, 64 år boende på Björnbo vid vackra Kyrkviken.Jag är gymnasielärare och undervisar i ekonomi, juridik, entreprenörskap och ledarskap. Sadlade om från näringslivet till undervisning för femton år sedan och har aldrig ångrat mig. Varför började du engagera dig politiskt?Jag har sedan ungdomen alltid haft ett stort engagemang för hur vi tillsammans utvecklar och tar hand om det som är vårt gemensamma ansvar. Känslan att samhället är vi tillsammans medför också ett ansvar att vara med och delta. När tiden och möjligheten för drygt tio år sedan gjorde det möjligt att aktivt börja engagera mig i lokalpolitiken var det aldrig någon tvekan.Vem är din politiska förebild?Mina politiska förebilder är personer som Margrethe Thatcher och Ronald Reagan men även Gösta Bohman och Alf Svensson. Personer som drivs av en ideologisk övertygelse som bestämmer deras ställningstagande, inte frestelser av tillfälliga vinster. Viljan att göra skillnad, inte enbart att vinna måste vara grunden.Vad gör du på fritiden?Förutom arbete, familj och vänner har har friluftsliv och föreningsliv varit viktiga delar av mitt liv. Varför ska man rösta på dig/KD?KD Lidingö är ett parti som drivs av viljan att både ta hand om allt det det fantastiska vi har på Lidingö men också en vilja att utveckla och förbättra det som inte fungerar. En röst på oss är en röst på kompetenta personer som drivs av både kunskap och värderingar. Låt oss tillsammans göra Lidingö ännu bättre! ... See MoreSee Less
View on Facebook
Här kommer presentation av kandidat 8!💙Vem är du? Mitt namn är Thor-Björn Schiller, 64 år boende på Björnbo vid vackra Kyrkviken.Jag är gymnasielärare och undervisar i ekonomi, juridik, entreprenörskap och ledarskap. Sadlade om från näringslivet till undervisning för femton år sedan och har aldrig ångrat mig. Varför började du engagera dig politiskt? Jag har sedan ungdomen alltid haft ett stort engagemang för hur vi tillsammans utvecklar och tar hand om det som är vårt gemensamma ansvar. Känslan att samhället är vi tillsammans medför också ett ansvar att vara med och delta. När tiden och möjligheten för drygt tio år sedan gjorde det möjligt att aktivt börja engagera mig i lokalpolitiken var det aldrig någon tvekan.Vem är din politiska förebild?Mina politiska förebilder är personer som Margrethe Thatcher och Ronald Reagan men även Gösta Bohman och Alf Svensson. Personer som drivs av en ideologisk övertygelse som bestämmer deras ställningstagande, inte frestelser av tillfälliga vinster. Viljan att göra skillnad, inte enbart att vinna måste vara grunden.Vad gör du helst på fritiden?Förutom arbete, familj och vänner har har friluftsliv och föreningsliv varit viktiga delar av mitt liv. Varför ska man rösta på dig/KD?KD Lidingö är ett parti som drivs av viljan att både ta hand om allt det det fantastiska vi har på Lidingö men också en vilja att utveckla och förbättra det som inte fungerar. En röst på oss är en röst på kompetenta personer som drivs av både kunskap och värderingar. Låt oss tillsammans göra Lidingö ännu bättre! ... See MoreSee Less
View on Facebook

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD