• Alliansen lever

38 blåklädda personer som står tätt ihop utomhus en soliga vårdag vid vattenbrynet och tittar snett uppåt

KD, M och L fortsätter det politiska samarbetet i Oxelösund. När väljarna har sagt sitt i september återstår att se om vår Allians behöver stöd av C, SD och eventuellt andra för att driva igenom de förändringar vi vill göra. En sak är dock säker:  Vi måste inte ha det så här!  Det går att förbättra – och ändå sänka skatten.

Andra kommuner har ju lyckats effektivisera, så att invånarna blir nöjdare och får mer för pengarna. Det gäller IT, administration, inköp, hemtjänst, äldrevård, äldreboende… och många andra saker. En familj i Oxelösund betalar ca 5.000 kr mer i skatt varje år än om familjen bodde i Nyköping. För vad?

S har styrt Oxelösund sen 1950!  Är det för att (S) tar makten för given som vissa saker ”haltar” i kommunen?

Saker som folk är missnöjda med i Oxelösund går faktiskt att åtgärda. Med nya idéer – som öppnar för valfrihet, användarperspektiv, privata initiativ, nyttig konkurrens, modernare arbetsmetoder, slöseristopp och avveckling av onödigheter.

Ge oss chansen i valet 2022 att förbättra – och ändå sänka skatten. Det går!

Vi måste inte ha det så här!