• KDU tillbaka i Värnamo

KDU:s logotyp

Nu har en lokalavdelning startats i Värnamo! KDU  Kristdemokratiska ungdomsförbundet) Värnamo bildades under ett medlemsmöte på Kafferepet (trevligt café i Värnamo) onsdagen den 2002-04-17 och nu satsar man ordentligt inför valrörelsen. Skolbesöken ska bli ännu fler, personvalskampanjer ska drivas med mera.

Till styrelse för avdelningen valdes Samuel Sunesson (Ordförande), Daniel Sandström (Vice ordförande), David Oxenlöv, Mattias Sunesson och Christoffer Tenggren.

KDU har kommit till Värnamo för att stanna!!!

Historik

KDU bildades år 1966 vid dåvarande KDS riksting i Sundsvall. Bara någon vecka senare bildades en lokalavdelning i Värnamo, som därmed kanske är landets äldsta lokalavdelning. Värnamo KDU var länge en av de största lokalavdelningarna i Sverige tills engagemanget tröt i mitten av 1980-talet. I början av 1990-talet återuppstod sedan KDU Värnamo under några år.

Kristdemokraterna Värnamo hälsar KDU välkomna tillbaka till Värnamo och ser fram emot många år av gott samarbete och hoppas få många välbehövliga sparkar framåt av sitt ungdomsförbund.

Mer information om KDU

[KDU – Kristdemokratiska Ungdomsförbundet]