• Förste och senaste möttes i Värnamo

Bernt Olsson och Aron Modig. (Foto: Håkan Johansson)

När Kristdemokraterna i Värnamo träffades till höstfest på Luddö källa i Värnamo anade nog ingen att de skulle få möta både KDU:s förste och nuvarande ordförande. Det blev en trevlig kväll med underhållning, lotterier och dagsaktuell politik.

Kristdemokratiska ungdomsförbundets (KDU) förbundsordförande Aron Modig besökte Kristdemokraternas höstfest på Luddö källa i Värnamo. Han talade varmt och medryckande om vikten av att ungdomar får möjligheter att engagera sig politiskt och vara med och påverka på riktigt.

– Ungdomsförbundet driver just nu en kampanj, ”Skaffa dig ett liv!”, för att påverka ungdomar att se sina egna talanger och möjligheter att skaffa sig ett bra liv, sade Aron i sitt tal. Han var även modig nog att i hjärtat av Hägglundland avslöja att KDU förordar Mats Odell som partiordförande.

Aron Modig, som valdes till KDU:s sextonde förbundsordförande vid årets Riksmöte blev märkbart förvånad och glad över att upptäcka sin företrädare, KDU:s förste förbundsordförande Bernt Olsson, i publiken. Olsson, som valdes till förbundsordförande1966, har nyligen flyttat från Solna till Forsheda. Vid kaffebordet hade han och Modig en hel del att prata om.

Daniel Lekardal levererade ett antal sånger till gitarr på sitt eget finstämda och svängiga sätt. Vidare såldes det lotter för glatta livet och givetvis var dessa möjliga återanvända. När de sextiotalet festdeltagarna gav sig av hemåt igen hördes många nöjda röster.

Bernt Olsson och Aron Modig. (Foto: Håkan Johansson)

Daniel Lekardal stod för musiken. (Foto: Håkan Johansson)