• Äntligen familjecentral i Värnamo!

Idag har landstingsstyrelsen äntligen tagit det sista beslutet som krävs för att byggandet av en familjecentral ska kunna påbörjas i Värnamo. Kristdemokraterna som drivit på i frågan både på kommunal- och landstingsnivå är nöjda över att allt nu är klart.

– Äntligen har vi tagit ett beslut om att en familjecentral ska öppna i Värnamo. Kristdemokraterna lovade i valet 2010 att jobba för minst en familjecentral i varje kommun med det här beslutet bockar vi av ännu en kommun, säger Mia Frisk (KD), landstingsråd

– Familjecentralen är ett klockrent exempel på hur vi på ett positivt sätt kan underlätta för föräldrar och barn genom att under ett och samma tak samla öppen förskola, familjeomsorg, mödrahälsovård och barnhälsovård. Det här är ett sätt på hur vi som kristdemokrater arbetar för att våra barn och unga ska få så bra uppväxtvillkor som möjligt, säger Camilla Rinaldo Miller (KD), kommunpolitiker i Värnamo.