• Rätt agenda i Bryssel!

EU är ett fantastiskt samarbete för att gemensamt lösa frågor som vi i kommunen eller Sverige inte klarar av att lösa på egen hand. EU ska dock endast fokusera på de stora gränsöverskridande frågorna som organiserad brottslighet, klimatpåverkan och hur vi ökar handeln inom Europa och frihandeln i världen. Det vi solnabor eller svenska folket bäst beslutar om själva ska vi också få besluta om. EU måste hålla sig borta från detaljregleringar om vår arbetstid, det svenska snuset, hur föräldraledigheten ska fördelas eller huruvida svenska företag ska tillämpa kvoterade bolagsstyrelser.

Vi kristdemokrater säger nej till onödig centralisering och byråkrati. Vi måste stoppa flyttcirkusen av EU-parlamentet mellan Bryssel och Strasbourg, vi säger nej till att införa euron och är motståndare till att ge EU beskattningsrätt. Vi ser nämligen EU som ett samarbete mellan länder och vänder oss emot tanken på en europeisk superstat.

Rösta på Lars Adaktusson (KD) i valet den 25 maj – rösta för rätt agenda i Bryssel!

Samuel Klippfalk (KD), Kommunalråd Solna stad