• Solna har bäst företagsklimat

Svenskt näringsliv har återigen rankat företagsklimatet i landets kommuner och för sjunde året i rad placerar sig Solna i topp.

Svenskt näringsliv har rankat företagsklimatet i landets kommuner och för sjunde året i rad har man kommit fram till att Solna placerar sig i topp. Samarbetet med näringslivet i vår kommun är omfattande och kontaktytorna mellan staden och näringslivet är flera. Vi samarbetar exempelvis framgångsrikt mellan kommunen och de lokala företagen inom ramen för den så kallade Solnamodellen som syftar till att få fler i arbete. Det faktum att vi dessutom har en infrastruktur och hög etablering i vår stad är också faktorer som bidragit till utmärkelsen.

Kristdemokraterna i Solna är stolta över att vi i vår stad än en gång fått utmärkelsen för det bästa företagsklimatet. Det har under många år varit så att Solna varit en attraktiv plats för företagsetableringar men Solna har nu också högst tillväxt i länet gällande företagsamheten bland unga. Det är särskilt glädjande eftersom det är dagens unga företagare som också i framtiden kommer att skapa förutsättningar för jobb och välstånd i vår blomstrande stad.

Kristdemokraternas förslag för ett gott företagslimat: Jobb och företagande – bästa företagsklimatet

Mer om nyheten att Solna har bäst företagsklimat: Solna i topp för sjunde året i rad