• Valdagen

Nu är det upp till dig!

Den stora valdagen är här och det är dags för dig att rösta. Valet kan kännas svårt och kanske finns det inget parti som känns självklart. Då vill vi påminna dig om att detta är ett värderingsval. Ett val om vilka värderingar vi vill ska prägla vårt samhälle och om vilka prioriteringar som är nödvändiga.

Vi kristdemokrater vill fortsätta ta ansvar för kommunens ekonomi och välfärd. En röst på KD är en röst för ett Leksand byggt på trygghet och tillit!

Under hela valrörelsen har vi varit tydliga med att inte lova allt till alla. Istället vill vi prioritera välfärdens kärnområden: familjen, skolan och äldreomsorgen.

Med en fast och trygg värdegrund vill vi fortsätta utveckla hela kommunen och möta framtidens utmaningar. Du ska helt enkelt kunna lita på Leksand!

På riksnivå har vi under valrörelsen fått följa Ebba Busch Thor – valets raket! Hon har vunnit flera debatter, blivit den partiledare med näst störst förtroende och kommer enligt opinionsmätningarna leda partiet till det bästa valet sedan 2002.

Orsaken till KD’s framgångar är tydlighet, framför allt när det gäller våra värderingar och prioriteringar. Ebba hänvisar till verkligheten, kritiserar välfärdssveket och föreslår konkreta reformer för att återupprätta välfärdslöftet. Vi lovar inte allt till alla, men håller det vi lovar.

En röst på KD är en röst för en ny regering, ett återupprättande av välfärdslöftet och ett Sverige du kan lita på!

Använd din röst och gör skillnad, på riktigt!