• Satsning på Åhlbyn i investeringsbudget

Nu kan Kristdemokraterna Leksand glädja sig åt att kommunfullmäktige ställt sig bakom en av partiets valfrågor – bygget av en säker trafiklösning till Åhlbyn i Insjön.

I den budget som röstats igenom satsar Alliansen 3,5 miljoner kronor på trafiklösningen under åren 2020-2021. Det gör att vi på allvar kan börja prata om att Insjöborna efter 15 års väntan äntligen ska få en ny, säker väg till det populära bad- och friluftsområdet. I bästa fall står vägen klar redan till sommaren 2021.

Satsningen på Åhlbyn är en av drygt 50 investeringar som kommer att genomföras under perioden 2020-2023. Exempel på andra satsningar är bygget av en ny sporthall, bygget av infrastruktur inom det nya bostadsområdet i norra Käringberget och Moskogslänken. Trots ett tufft ekonomiskt läge är vi övertygade om att investeringarna är nödvändiga för att kunna fortsätta den positiva utvecklingen i Leksands kommun.