• Ordföranden har ordet

Arnold Carlzon, Kristdemokraterna Värnamo.

Tack, alla väljare i Värnamo kommun som stött kristdemokraterna i 1998 års val. Kristdemokraterna har gjort sitt bästa val hittills och det är din förtjänst, du som lagt din röst på kristdemokraterna.

Vi är många, många kristdemokrater nu och det känns verkligen positivt. Inte bara just för att vi är många, utan för att de kristdemokratiska idéerna har vunnit gehör hos så många. Familjen, vården, skolan, omsorgen om de äldre och inte minst alla de små, men för många så viktiga vardagsfrågorna, som ofta lyfts fram i ljuset av kristdemokraterna i kommunen, för att nämna några.

Det alla frågar sig just nu, och alla förståsigpåare spekulerar i är naturligtvis: Hur kunde det gå så här bra för kristdemokraterna? Den ena analysen efter den andra kommer säkert att göras, och jag är inte rätt person att göra någon djupare analys. Jag kan delge dig mina funderingar så får du komplettera själv med dina egna.

Jag kan inte så länge jag varit aktiv i partiet, minnas någon valrörelse som så fokuserat familjen, vården, skolan och omsorgen frågor som känns viktiga för alla. När dessa frågor via massmedia och samtliga partier fått sådan uppmärksamhet, tycker jag det känns helt naturligt att väljarna röstar på kristdemokraterna, eftersom det är ju de här frågorna som vi fajtats för i alla är och vi har därigenom skaffat oss ett grundmurat förtroende i just dessa frågor.

Detta tillsammans med att vi har en så fantastiskt skicklig partiledare, är det som jag tror har haft den största betydelsen för valframgången. Man får inte heller glömma allt arbete som utförts av våra fantastiska gräsrotsvalarbetare utan alla dessa grovarbetande valarbetare hade inte valresultatet blivit vad det blev. Den som bäst kan svara på frågan hur det det kunde gå så här bra är naturligtvis du själv, du som för första gången la din röst på kristdemokraterna, du vet ju varför du gjorde det troligen därför att du gillar vårt program.

Vi som nu fått ditt förtroende att förvalta din röst i olika sammanhang lovar att göra vårt bästa för att du inte skall bli besviken, förhoppningsvis kommer vi då att bli ännu fler nästa gång. Hör av dig till oss om du har synpunkter, säg hur du tycker att du vill ha det, det är så vi blir ännu bättre!

Som sagt, käre väljare, du är en av många i en stor, världsomspännande kristdemokratisk rörelse, som fortfarande kan bli mycket större med din hjälp även i fortsättningen Join us! Bli medlem!

Mer information

Enklaste sättet att bli medlem och få mer information om vår politik är att skicka ett e-meddelande till
    [varnamo@kristdemokraterna.se]